Kjapp og trygg hosting for Wordpress

No more Sesam

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Regner med dere som er affiliates fra sesam fikk denne mailen i dag:

Nyhetsbrev september

Vi beklager å informere at vi avslutter samarbeidet med Tradedoubler fra og med 1. januar.

Sesam.no skifter trafikkstrategi og har ikke lengre midler til å betale våre affiliates for den lojale trafikken dere genererer gjennom TradeDoubler. Det har vært veldig inspirerende for oss å ha så mange gode samarbeidspartnere! Vi takker for den tiden dere har ønsket å ha våre søkebokser på deres sider.

Fra og med 1. oktober vil dere få utbetalt fra kr 0,30- til 0,50,- er UV avhengig av hvilket segment dere ligger i.
Det vil skje mye spennende i Sesam utover, og vi ser ikke bort i fra at vi igjen vil kunne ta opp et slikt samarbeid med Tradedoubler igjen!
Vi takker for ett godt samarbeid i denne omgang!

Dersom dere har konkrete innspill eller spørsmål, så kan vi nåes på: info@sesam.no

Jeg vet det er maaange som tjente gode penger på Sesam, så da lurer bare på hvor mange her som mistet en stor inntektskilde nå?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Regner med dere som er affiliates fra sesam fikk denne mailen i dag:



Jeg vet det er maaange som tjente gode penger på Sesam, så da lurer bare på hvor mange her som mistet en stor inntektskilde nå?
Jeg sender rundt 3000 klikk videre til Sesam hver måned, så dette var jo ikke noe gøy.

Samtidig gir det jo helt klart en indikasjon på at Sesams økonomi er helt "rævva".
 

picxx

Well-Known Member
Jeg regner med at det er tusener av nettsider som har slike søkebokser oppe som enten ikke har fått noen mail (jeg har ikke mottatt noen mail) eller som har websider de har "forlatt". Vil TD i slike tilfeller gå inn og legge inn en overlappingskampanje, eller vil disse søkeboksene stå og generere gratis trafikk til sesam?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor har du ikke mottatt noe mail? Har du endret mail hos TD siden du ble sesam affiliate eller har du kanskje brukt en epost du ikke lengre har i bruk til å registere deg hos TD?
 

picxx

Well-Known Member
Husker ikke hvilken e-post jeg brukte når jeg skrev meg som affiliate, men gikk inn og endret den nå i alle tilfeller.
Uansett er jo spørsmålet om hvorvidt TD legger på en overlapping på avsluttede annonser i TD nettverket åpen. Jeg vet at CJ legger inn overlappingskampanjer når programmer blir avsluttet, og jeg synes det er en såpass viktig del at det burde være noe også TD automatisk gjør. Uansett om noen har forlatt sin nettside betyr ikke det at de er villige til å generere gratis trafikk til andre nettsider. :)
 

Erik36

Medlem
Hei, er ny her.

Det virker som at Sesamkontoen har gått tom for penger. Stemmer det?

Jeg ser ingen data fra Sesam i statistikkene. De har sluttet å oppdatere for 3-4 dager siden.
 

Erik36

Medlem
Vet det, men det pleier å være slik når kontoen hos annonsøren blir tom. Det samme skjedde for ikke så lenge siden med Viasat.

Men det har vært en del problemer med TD i det siste, slik at man aldri kan være 100 % sikker på hva som er årsaken til at unike visninger fra Sesam ikke vises i statistikkene.
 

Ole

Medlem
....eller vil disse søkeboksene stå og generere gratis trafikk til sesam?

Det blir ikke generert trafikk til Sesam. Når det klikkes på en annonse for et avsluttet program kommer det opp en tekst hvor det står et eller annet om at programmet ikke er aktivt.
 

Mats@TD

Medlem
Ole har helt rett..

Et program som avsluttes sender selvsagt ikke trafikk videre. De som har Sesam-søkebokser liggende ute etter at Sesams program avsluttes vil stoppes på vår server og ikke bli sendt videre til Sesam.

Noen nevner manglende sporing på Sesam i denne tråden.. Jeg paster inn hva jeg svarte i en annen tråd.

Dette "mysteriet" har en veldig enkel forklaring. Når en annonsør blir kunde hos TradeDoubler betales det inn et beløp til en forhåndsbetaltkonto eller en Prepayment konto som vi kaller det. Dette gjøres for å forsikre at vi kan utbetale affiliates selv om annonsør skulle f.eks. gå konkurs. Når denne prepayment kontoen nærmer seg å bli tom, får annonsør en ny faktura og fyller opp kontoen. Det som noen ganger skjer er at trafikken på programmet vokser raskt og kontoen går tom før annonsør greier å fylle på. Programmet går da i pause og all statistikk vil være usynlig for affiliates og annonsør inntill annonsøren fyller opp konten. I Sesams tilfelle så er det dette som har skjedd og så fort Sesam har fylt opp prepayment kontoen vil all lagret statistikk vises.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vil det da si at hvis Sesam ikke hadde fylt opp kontoen så ville man ikke fått betalt for det man koverterte til dem?
Jeg ser ingen grunn til at det man konverterer ikke skal være synlig for affiliates!?!

Hvem har affiliaten avtale med? TD eller annonsøren?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg fikk en e-post fra Tradedoubler idag om at mitt samarbeid med Sesam er avsluttet. Har noen andre her fått den samme e-posten?
 
Topp