Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen er interessert i domenet mitt!

xcp

Medlem
Heisann!
Fikk en interessant mail idag.

Hello,

We are interested in videosearchbase.com

After visiting several domain auctions I've found several good names including your . What is your price?

Buying and selling domains is not a main direction of our business. But since domain market is very hot now, buying and selling domain names is a good income opportunity. We have a large database of clients who are interested in Internet projects.

Looking forward to do business with you.

Regards,
***********
Vice President
PHR Consulting

hmmm? hva kan man egentlig få?
hva ville dere gjort?
 

picxx

Well-Known Member
90 prosent sikkert scam.
Har du søkt på 'PHR Consulting' :D

De skriver jo heller ikke at de er intressert i domenet, men at de har en kundedatabase som er intressert i internett prosjekt (regner med de håper på å få deg inn i den databasen).

Om du i det hele tatt gidder å svare kan du skrive at BIN pris er på $100.000 men at du ikke under noen omstendighet er villig til å fallby domenet på noe under $40.000
Om de da er så intressert som det de gir uttrykk for skal det ikke være noen helsekunst å få $10.000 for domenet, men du ender mest sannsynlig opp i en loop med emailer sent frem og tilbake.

Lykke til :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Sett em høy pris for å se om de er interessert! Da bør de komme med et motbud! Er det alt for langt unna kan du jo bare takke nei.

Pass bare på at det ikke er noe svindel med at de sender deg en sjekk med en for høy sum! Da kan du risikere at det er en falsk sjekk!

sett pris til 10.000$
 

xcp

Medlem
Er ikke sikkert jeg godtar sjekk. Bank wire er bedre synes nå jeg.
Skal se hva de kommer med. Jeg sendte svar med at jeg ville ha et tilbud fra de og at jeg hadde flere potensielle kjøpere.
 

xcp

Medlem
Det er kanskje slike som tilbyr seg å kjøpe domener, men først sier de at du må få verdsatt domenet ditt. Og de forlanger at du gjør det hos et spesielt firma (som de eier). Det koster gjerne $150 eller mere. Og det er slik de tjener penger.


Det gidder jeg iallefall ikke. Da får de bare la være å kjøpe det.
 

xcp

Medlem
Ok.. Nå har jeg fått et tilbud på 8000 euro. Det er jo ikke så ille akkurat. De er også interessert i 3 domener til som jeg eier.
Må man betale skatt av slikt?
Blir jo som å selge en bil med fortjeneste..
 

webpiken

Medlem
Det er kanskje slike som tilbyr seg å kjøpe domener, men først sier de at du må få verdsatt domenet ditt. Og de forlanger at du gjør det hos et spesielt firma (som de eier). Det koster gjerne $150 eller mere. Og det er slik de tjener penger.

Det tror jeg du har rett i, for vi fikk en forespørsel fra samme «firma» om pris på et domene som ligger hos Sedo. Vi svarte, og fikk så dette svaret tilbake:

Hello,

Do you sell domain with a web site or just the name?

Domain without content is ok with me. Web site is not necessary.

Have you had your domain names evaluated in the past? I mean domain
appraisals.

Without valuation we cannot be sure in the sale price. It's very important
for me in terms of reselling too.

But we must engage a valuation company with REAL manual service. So I will
only accept valuations from independent sources I trust.

To avoid mistakes I asked domain experts about reputable appraisal
companies.

Please check this posting from archive:
Domain Talk

If, for example, the valuation comes higher you can adjust your asking price
accordingly. It will be fair. I also hope you can give me 12% - 15%
discount.

After you send me the valuation via email (usually it takes 1-2 days to
obtain it) we'll continue our negotiations.

What is your preferred payment method: Escrow.com, International wire
transfer, PayPal.com or something else?

Hope we can come to an agreement fast.

Looking forward to your reply.

Opplegget stinket allerede fra første e-post, så vi har ikke giddet å sett noe mer på det.
 

xcp

Medlem
Skal nå iallefall se hva som skjer. Kommer ikke til å godta sjekk uansett. Må bli gjennom paypal eller bank wire. Mest trolig bank wire. Har også forhørt meg angående skatt og det vil visst gå under den vanlige inntekten min og trekkes 28%
 

Niclas

New Member
Ta det gjennom Sedo, koster litt ekstra, men da er du trygg, og pengene går til PayPal, og da er de fort gjort å glemme i alt styret rundt selvangiveriet neste vår.
 
Topp