Noen erfaringer med online medlemsregister (CRM) ?

Minibit

New Member
"Min" organisasjon har har kommet til et punkt hvor vi vurderer å outsource en del av driften.

Medlemstjenester: Hjem ser ut til å være et godt valg for oss, men jeg tar gjerne i mot andres erfaring med denne tjenesten, eller tips om alternativer.

Kriteriene er:
medlemsregister
betalingstjeneste (faktura, KID, kort)
kommunikasjon til medlemmer (mail, gjerne brev/sms).
booking-tjeneste (for kurs/events) er et pluss

Jeg har ikke funnet noen gode norske alternativer til medlemstjenester.no, og hvis det ikke eksisterer tar jeg gjerner i mot tips om CRM som gjør at vi kan utføre disse tjenestene selv. Det må da være noe som kan integreres med norske tjenester for fakturering og innbetaling.

Minibit

New Member
Ikke mye respons her ;)

Jeg kommer med et oppfølgingsspørsmål likevel: Noen som har erfaring med superoffice, og vet om jeg kan få tilsvarende løsning med dem?

namaste

Medlem
Har vært innom litt organisasjoner på fritiden, og det beste medlemsregisteret jeg har hatt befatning med (les: det eneste som ikke levde sitt eget liv eller krevde flere ukers kursing) er et kalt HyperSys: HyperSys :: main

Har alle de funksjonene du etterspør, og, som et ekstra pluss: det er det eneste medlemssystemet i Norge som innehar funksjon for elektronisk signering av dokumenter som er godkjent av norske støttetildelingsmyndigheter.

Minibit

New Member
Takk for tipsene :)

jeg skal undersøke begge, men spesielt hypersys ser ut til å være en aktuell kandidat.
StyreWEB ser ut til å være et godt valg for en idrettsforening og lignende, men jeg er
usikker på om det passer våre behov.

webmester

New Member
Kom over tråden din og ser den er fra november så du har kanskje funnet det du leter etter.

Hvis ikke burde du sjekke opp et medlemsregister som brukes av Korforbundet. Det ser ut til å alle funksjoene du nevner, i ulike moduler og er webbasert. Sjekk ut Choo oversikt - Already On

Et CRM system kan også godt brukes, det ofte mange av de samme basis funksjoene som et medlemsregister (avdelinger = kunder og personer = medlemmer). Ulempen er at de ofte har brukerlisesiering som gjør at det kan bli dyrt om mange skal bruke det og at det ikke er ferdige funksjoner for kontingent og kurs og events.

Asaf

New Member
Sjekk ut nettregister.no evt medreg.no

Mange forskjellige funksjonaliteter der, og alle nye funksjonaliteter er inkludert i prisen. Anbefales!

Topp