Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen her som er gode på Gimp? Skal lage logo..

Marita

ordleker
Det blir til at jeg skal lage logo selv for smartetips.no. Jeg har en ide for hva jeg ønsker meg, men det er lenge siden jeg har drevet med bildebehandling, og da i Photoshop, men nå altså Gimp.

Hvordan får man skrift til å være på skrå?

Er det noe spesiell filtype man bør jobbe i, "før i tiden" var jo dette bmp..

Kan man i det hele tatt lage en god logo i Gimp? Ser folk snakker om vektorprogrammer når det gjelder å designe logo..

Har sikkert flere spørmsmål også, om det viser seg at noen her inne er flinke på å orientere seg i gimp :)
 

Keanu

Geek
Selv jobber jeg nesten utelukkende i Gimp nå, etter tidligere å ha brukt PS. Er blitt såpass vant nå, at jeg ikke kommer på noe jeg savner. (Bortsett fra å åpne PS-filer som folk sender meg). Vektor-grafikk passer nok enda bedre for logoer, men med mine kunstneriske evner holder raster-grafikk i massevis. :)

Roteringsverktøyet skal du finne i verktøykassen, eller du får brukt den når du trykker Shift-R. Marker da laget du ønsker å rotere først.

Selv lagrer jeg alle arbeider i Gimps xcf-format, mens ting skal på web som png eller jpg. JPG for typiske bilder mens png for bakgrunner, logoer og lignende.
 

Marita

ordleker
Robin - tusen takk, skal ta en titt! Kan være at jeg skulle ønske å bruke den i print en gang i fremtiden, ja.. får se hvor vanskelig dette er å lære seg, har helst lyst til å bli ferdig med den innen noen dager :)
 

Marita

ordleker
Ser jammen ut som jeg trenger å få noen andre til å gjøre dette, gitt. Jeg har god peil på hva jeg vil ha, men har ikke peil på å lage det selv. Sjekker ut linken din nå Anders! :)

Dette er nok et skudd i blinde, men jeg skyter allikevel; skulle det være noen her inne som kunne tenke seg å gjøre dette for meg mot en link eller en liten banner over en gitt periode, er det bare å si fra på PM!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg vil anbefale deg å få gjort det på Freelancer.com | Online Freelance Jobs | Employment | Design | Outsourcing | Programmers | Web Design | Freelancers for 30 USD. Det er verdt 180 kr for en gjennomført og profesjonell logo!

Nå er vel ikke akkurat "gjennomført og profesjonell logo" noe som assosieres med getafreelancer og liknende tjenester ;) Det er klart man kan få laget noe dilldall derfra hvis det ikke er så viktig, men jeg ville aldri ha tatt sjansen på å få noe laget via disse tjenestene som ikke kan defineres 100% klart på forhånd hva du ønsker. Med andre ord - har du HELT klart for deg hva du ønsker av et lite script e.l., innfylling av data/lister, et.c. - kjør på, bare pass på å definer ALT så det ikke på noen som helst måte kan misforstås, men er det instrukser som må tolkes, grubles på, krever en viss kreativitet e.l. - da ville jeg aldri ha tatt bryet, sjansen er alt for stor for at du får søppel tilbake.
 
Topp