Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen prøver å få meg bannet fra Adsense

sKrud

Meget sliten student
Hei

Har de siste timene fått inn sinnsykt mye klikk på en av sidene mine..Men det virker ikke som at jeg har fått betalt noe mer av google av den grunn.. Grunnene til at jeg tror noen prøver å få meg banner er følgende:
- Har de siste 12 timene har mer klikk på siden enn jeg vanligvis har på en uke. CTR på 45%!!
-Adsense betaler som om klikkene ikke har funnet sted..

Er dette noe jeg bør tenke videre over? Bør jeg kontakte Adsense å spørre hva som foregår eller skal jeg bare ta det for god fisk at Google skjønner hva som skjer?

Innspill mottas med takk..
 

Ståle

Medlem
Det skader aldri å sende de en mail. Så har du ditt på det tørre iallefall. :)
 

picxx

Well-Known Member
du har vel serverlogg, eller en adserver satt opp?

da ser du jo fra hvilken ip disse klikkene kommer fra, og kan raportere dette til adsense som frauds.

lykke til :)
(om det er noe jeg kan hjelpe med, si fra)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har opplevd dette selv. Sendte da mail til Adsense med beskjed om mulig svindel.
Ga beskjed om at jeg hadde deaktivert alle annonsegrupper inntil videre, la også ved accesslogs for den aktuelle tidsperioden. Her kom det klart frem at det var snakk om utenlanske brukere/roboter.

I mitt tilfelle var det inntjeningen som var økt til det 3dobbelte eller noe slik minnes jeg, samtidig med antall klikk.
Etter noen dager ble dette justert ned igjen til "normale tall".

Fikk en "takk for meldingen" tilbake fra Google vil jeg huske. Ingen reaksjoner utover det.
 

Niclas

New Member
Under "AdSense-konfigurering" finner du "Tillatte webområder". Det skal vel stoppe den typen aktivitet du beskriver.
 

city

Medlem
Fra en annen side, annonsørene hvor da jeg har prøvd meg med søkord på rundt 6kr. For å si det som det er, er dette noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen! "Noen" som det hevdes her klikker så det monner, de fleste dager går fint med at brukerne faktisk går videre gjennom tradedoubler linkene mine MEN de dagene det er mye klikk er det ingen som klikker seg videre fra siten, noe merkelig synes jeg og har satt det ned til 1kr. Nesten ikke besøk på søkeordene men de som kommer går til gjengjeld videre gjennom mine linker i etterkant.

Flere som har merket noe til dette?
 

picxx

Well-Known Member
city... tradedoubler og adsense er to helt forskjellige leverandører.
 

city

Medlem
For å si det som det er, er dette noe jeg ikke kommer til å gjøre igjen! "Noen" som det hevdes her klikker så det monner, de fleste dager går fint med at brukerne faktisk går videre gjennom tradedoubler linkene mine MEN de dagene det er mye klikk er det ingen som klikker seg videre fra siten, noe merkelig synes jeg og har satt det ned til 1kr. Nesten ikke besøk på søkeordene men de som kommer går til gjengjeld videre gjennom mine linker i etterkant.
QUOTE]

1. Har kjøpt søkeord på 6kr. (forbrukslån) for å komme litt høyere opp og de fleste klikker da videre på mine tradedoubler linker MEN de dagene det er "klikkfest" på søkeordene går så å si ingen videre enn min side??

2. Derfor har jeg satt det ned til rundt krona og de som kommer gjennom disse ser ut til å klikke seg videre gjennom tradedoubler linkene.

Min erfaring med kjøp av søkeord er ikke så veldig positivt at det gjør noe, desverre. Synes Google priser søkeordene skyhøyt, la til noen med søk/søkemotor husker ikke helt hva de var men de skulle ha 32kr. for noen og det er selvfølgelig uaktuelt:)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
la til noen med søk/søkemotor husker ikke helt hva de var men de skulle ha 32kr. for noen og det er selvfølgelig uaktuelt:)

Hva med å ta kontakt med sider som faktisk rangerer høyt på disse søkeordene og høre hva de skal ha for annonsering istedet.. godt tips det vel :)
 

city

Medlem
Med 31 forskjellige søk/søkemotorer på forsiden skulle da siden fått prioritet 1 på disse ordene spør du meg, men det fikk meg nå til å tenke på at jeg har da ikke satt noe slik på Title tag, kun i description så det må jeg gjøre noe med!:)

Museumsnet.no (norske søk) gi plass, here we come!
 
Topp