Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som har prøvd Easy-ad.no for nettbutikkreklame?

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Er det noen som har testet annonsering via Easy-ad? Noen som har erfaringer å dele?
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Ok takk for svar:)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Høres ut som jeg bør styre unna der da altså..
 

timepoint

Medlem
Erfaringer med Easy Ads

Har testet Easy Ads de siste dagene ( Dagbladet) og har endel interessante erfaringer.

Jeg har kjørt ca 5 forskjellige bannere for alt fra Reise til Bolig.

Min erfaring er at du får mange klikk og billige klikk. Spesielt ved bruk av bannere med en "redaksjonell tilnærming", og bannere med Se Video Her. Bannerne bør også ha en "nyhetsverdi" og helst bruk en person som ser i kamera.
Den ene dagen hadde jeg ca 300 klikk og 1 mill visninger, og med en dagspris på ca 450 eks mva. Så var det ikke verst klikkpris.

Hva skjedde i Analytics?
På "bredde" sider som eks hotellbooking, fikk jeg høy bounce og lav interesse.
På Nisjesider med veldig sært budskap var det lav bounce og flere sidevisninger og relativ lang besøkstid.
2 telefoner og 2 e-poster fikk jeg også. ( og dette var på Nisjenettsidene)

Min analyse er at dette er en god annonseform for deg som kjenner Display verden litt fra før, og ikke minst deg som betaler høye klikkpriser på Google Display i dag. Det også mange unike brukere på Dagbladet, så uansett hva nisjen din er, treffer du noen interesserte.
Mitt tips - Vær spesifikk i annonsen og kjør noe nisjepreget.
Og har du råd kjør 1 uke av gangen. Siden aviser ofte har de samme leserne og annonsene har lengre Leadtid vil gjenkjennelse av den samme annonsen skape salget.
 

timepoint

Medlem
Hei.

Det var nisjenettside som konverterte best ( utleie av leiligheter New York).
Og det var merkelig nok banneren for dette som fikk mest klikk.

Versus en standard hotellsite banner som fikk mindre klikk og nærmet null direkte konverteringer. Dog det har dukket opp noen søk på Hotellportalen i Analytics. Som sagt lengre leadtid. Men noen tusen nye mennesker som legger merke til logo osv. Det blir litt som Facebook annonser, vrient med konvertering på førsteklikket..
 
Topp