Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som har tilgang til SEOmoz-sidene? Blackhat og 3-veis linking

Epsilon

Medlem
Jeg skulle gjerne sett hva Copland svarer på dette spørsmålet:
SEOmoz Q&A - 3 Way Reciprocal Links

Det virker som det er mye som strengt tatt defineres som blackhat som er "greit" allikevel, så jeg lurer på hvordan det er med ABC-lenker.

Noen som har tilgang til SEOmoz's database, og kan sjekke svaret?
 

zapotek

Medlem
Han lurer vel mer på om det kan regnes som "black hat". Det kommer jo helt an på om Google oppdager at det er gjort et linkbytte.

"Black hat" og "Grey hat" er det vanskelig å definere nøyaktig hva er, Google er jo i bunn og grunn imot alt som gjøres for å manipulere søkemotorranking og pagerank. Noe så definivt alt av linkbytting må sies å være. Nesten alle oppadgående nettsteder rundt om i verden prøver å ranke bedre.

Hvor skal grensa gå? Vanskelig å si. Skal feks. alle kunder av diverse SEO firma rundt om i verden slettes fra indexen? Skal Dagbladet og Klikk.no slettes fordi de lenker til hverandre i utrakt grad? Selvfølgelig ikke, hadde de gjort det ville det nesten ikke vært nettsider igjen i Googles index...
 

picxx

Well-Known Member
seomoz og blackhat tjener en masse penger på det du får ett ja-nei svar på her.
Lønner det seg?
overhodet ikke!
du får akkurat samme svaret her, fra kanskje folk som er mye mere erfarne enn de fjortisene som svarer deg der!
Hva vil du tjene på det?
Ingenting!
Du har allerede og vil få de samme svarene på webforumet.
hvorfor kaste bort en masse penger på svar som uansett snart vil ligge offentlig?

vil noen på webforumet innskrenke infoen, for å tjene på den selv?
Der kan jeg bare svare for meg selv:
Jeg vil aldri trekke ting jeg allerede har sagt, men kan bruke en tredjepart som partner, som det føles slik (f.eks... finnair -- vipreiser)

jeg har en bok jeg skriver... den er 100% fri for slikt.
we snakes.....
 

Epsilon

Medlem
Jeg tenkte at den greieste måten å finne ut om Google straffer slikt på, var å google "guitar", og finne en nettside som helt åpenlyst driver med ABC-lenkebytte, gi Google melding om det, og se om de reagerer på det. De gjorde i alle fall ikke det med den siden jeg fant. Det er lenge siden jeg gjorde dette, og jeg sjekket siden nå nylig. Og den hadde ikke fått noen SERP-pun.

Den siden jeg lette opp driver riktignok kun med lenkebytte med sider med relevant tema. Så jeg tar det som at ABC strengt tatt er greit.

Copland svarte også at ABC-bytter ikke ble regnet som blackhat.

@picxx, de bruker sine ansatte til å svare på spørsmål.
 

Tonny Kluften

Administrator
Epsilon, det har tradisjonelt sett ikke vært den måten Google behandler slike "anmeldelser" på, altså å straffe linknettverk øyeblikkelig. De fjerner vanligvis ikke ting øyeblikkelig, de implementerer heller kunnskapen inn i algoritmene sine slik at sidene du anmelder blir automatisk fjernet ved neste algoritmeoppdatering.
Større nettverk straffer de selvfølgelig manuelt, men ikke smånettverk.
 

MediaDesign

New Member
Svaret!

Her er svaret til Jane Copland:

Three-way link exchanges can work, but they're very easy for Google to pick up on and discount. They are not, however, black hat. They're just not the most inventive way to build links. It's the ease with which Google can see the relationship that makes them less useful.
 
Topp