Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som kjenner Moz/Mozscape?

Stoppet

Banned
Er der noen som kjenner til Moz/Mozscape? Har brukt det eller kjenner noen som har brukt det? Det virker interessant, men jeg er litt usikker på omjeg er helt med på hvordan det fungerer. Så hvis noen har noen erfaringer å dele hadde det vært fint. Moz Moscape
 

Stoppet

Banned
Hva kan disse hjelpe meg med?

Hva er det disse verktøyene egentlig gjør og kan hjelpe meg med?
 

Stoppet

Banned
Er det enkelt i bruk?

Ofte føler jeg at slike nett tjenester kan være ganske innviklet å bruke. Kjenner du noe til om det er vanskelig å sette seg inn i? Er det slik at man bør være profesjonell på området for å få utbytte av det, eller kan en på nærmere amatørnivå også få noe ut av det?
 

Erlend

Medlem
Hva er det du ønsker å få ut av å bruke disse tjenestene?

Som sagt, så kan du se lenker inn til dine nettsider og konkurrenters nettside. Du kan sette opp kampanjer som gjør at du holder oversikten over rangeringene dine i Google. For eksempel for søkeordet "fotball".

Driver du nettsider på hobbybasis har man (som oftest) ikke bruk for slike tjenester. Fokuser på godt innhold, så vil nok rangeringene komme etter hvert.

Om det er vanskelig å sette seg inn i, hmm. Jeg har brukt disse verktøyene i mange år nå, så for meg virker det lett. For en nybegynner som ikke vet noe om SEO, så vil ikke verktøyene fortelle noe som helst nyttig igrunn. Nå vet jeg ikke hva du vet fra før av da.
 

Stoppet

Banned
Hva er det du ønsker å få ut av å bruke disse tjenestene?

Har lest at denne typer tjenester skal kunne brukes i SEO-arbeidet. Jeg er nok mest ute etter å tilegne meg kunnskap om hvordan denne vitenskapen virker og kan brukes. Prøver å lese meg litt opp på temaet, men ser at der er mange meninger og i enkelte tilfeller motstridene om hvordan det fungerer. :confused:
 

pleb

Medlem
Det grunnleggende du trenger å vite er uansett bare at godt innhold og en brukervennlig nettside alltid vil gjøre det bra.

Skal du manipulere dårlig innhold opp i søkeresulatene, så vil du før eller siden bli avslørt og straffet.
 

shopper

Medlem
Jeg er enig med Erlend ang det at tjenesten har blitt dårligere og dårligere til å finne lenker, men det er bare en liten del av hva MOZ tilbyr. De har en veldig bra interface for keywords rangering i Google, Utviklingen av populæritet i sosiale medier, hvor ofte man blir nevnt i andre medier osv... Så de leverer en bra total pakke rett og slett, ingen av de andre SEO verktøy gjør det.

Også kan man koble den opp mot Google Analytics også, slik at man får sammendrag av utviklingen av trafikk kilder osv...

Jeg liker Moz veldig godt, bare husk å ikke stole helt på OpenSite Explorer (backlinks checker).

De tilbyr også en gratis mnd, så du bør bare teste den rett og slett :) Og vær tålmodig når du skal gå gjennom alle funksjonene :)
 
Topp