Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som kjenner til Go-Online.no?

-Ave-

Medlem
Eg finner det vanskelig å velge firma for utvikling av nettsider

MegaBite setter opp modulene, mens eg ordner med innholdet. En tredje-part ordner profil og design.

Eg er innstilt på at kostnadene godt kan overstige 30(50) tusen kroner også. Men desto viktigere blir det at eg velger det riktige firmaet og de riktige løsningene fra starten av. Om eg må bytte under veis, så taper eg dyrebar tid.

Eg har forsøkt å Google firmaene uten resultat - hverken negative eller positive kommentarer å finne.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Umulig å svare på om 20 000 er en bra pris eller ikke, når vi ikke vet hva du skal ha de skal lage for deg. Fortell oss hva du skal ha laget, så kan jeg fortelle deg ca hva firmaet mitt ville tatt for jobben.
 

-Ave-

Medlem
Tidligere har eg laget helt enkle sider i Adobe GoLive og ved hjelp av Photoshop. Men eg vil heller fokusere på innholdet av sidene, så kan personer som jobber med funksonalitet av nettsider gjøre dette.

Det finnes mange startsider. Eg ønsker å skille meg ut ved å bruke tema ”Favoritter”, samt å gjøre siden ”ryddigere”. Det vil si at eg synest mange startsider er ganske overlessede og kaotiske.

Eg har en foretningsplan som eg har fått gode tilbakemeldinger på. Her har eg beskrevet aktiviteter som kommer senere, og som vil generere trafikk til sidene. I første omgang vil eg lage startsiden Favoritt.no, nyhetsportalen PresseNett.no(Sender ut nyhetsbrev) og et diskusjonsforum. Vedrørende sistnevnte, har eg tenkt å spørre noen med et allsidig og veldrevet diskusjonsforum, om eg kan bruke det på mine nettsider. De vedlikeholder forumet, og eg bringer dem nye brukere. Er det en grei avtale?

Målet er å være ferdig med dette til høsten. Eg håper at trafikken vil generere nok annonseintekter til å dekke løpende utgifter.

Senere kommer SalgsFormidling.no og ImportForum.no, som eg tror vil kunne bringe nye brukere til Startsiden Favoritt.no. Denne delen av foretningsplanen er ikke ferdig enda, og derfor må den vente litt før eg kan forklare den for dere(beklager, men eg lover å komme med den senere).

Som en kurriositet kan eg fortelle at eg også hadde domenet AZ.no frem til eg solgte det for kr.35.000,- eks.MVA i 2008. Derfor er eg klar over at domenene Favoritt.no og Favoritt.com kan ha en god verdi i selg selv.

Takk til Robin for tipset om nettsiden Delicious.com…. regner med at det var den du mente. Alle tips til hvordan å lage en underholdende men enkel nettguide rundt temaet favoritt mottas med takknemlighet.

Spørsmål: Kan eg håpe på 10 tusen unike besøkende for dagen, når Favoritt.no er innarbeidet om 1 års tid. Eller blir det helt på jordet?

Eg ser på Ratix.no at flere innarbeidede startsider har over 10 tusen besøkende til dagen. Men når eg søker i Proff.no og Purehelp.no, så finner eg ikke noen regnskapstall for firmaene bak startsidene. Derfor blir det vanskelig å annslå intjeningen deres. Vil det være utopisk å tro på en inntjening på 0,4 kr pr unik bruker pr dag? Noen som vil dele sine erfaringer med dette?

EDIT: Posten er flyttet hit av brukernavn
 
Sist redigert av en moderator:

Fredrik

Medlem
40 øre per bruker blir 4000.- per 10,000 besøkende. La oss ta følgende eksempel: 20% av alle brukere klikker på en annonse. Det blir 2000 klikk og da trenger du annonser som betaler 2 kr per klikk.

Dette uten engang å regne med bounce rate eller annet.

Jeg har i grunn ikke peiling på noe som helst innen web men jeg vil anta at det er noe urealistisk med 0,4 per bruker. Det er visstnok de færreste som har slik god respons har jeg fått høre.

Derimot har jeg et nytt prosjekt med ca 5% CTR og hvert klikk har gitt 0,32 dollar i gjennomsnitt. Dette er mitt første med adsense og jeg har ikke anelse om hvordan adsense fungerer overhodet. Jeg bare satte opp noen standard kampanjer på 2 minutter. Derfor antar jeg at det kanskje er mulig og oppnå i hvert fall det dobbelte når jeg har satt meg inn i hvordan "reklame på web" fungerer.

Dere andre på forumet: Hva er deres CTR og ev gjennomsnitt per klikk på adsense?
 

-Ave-

Medlem
Vedlagt følger ideen bak favoritt.no

Eg unlot å forklare for mye av ideen tidligere, for eg var redd for at det ikke passet helt in under forumet "Webutvikling".

Ideen har eg beskrevet på Webforumet, under Introduksjon av -Ave-

Her kommer et sammendrag av foretningsplanen:
Del A:
1.Favoritt.no/ Favoritt.com
Drive en startside, nettguide og underholdningsportal med gode råd i form av favoritt-lister som blir sendt in av personer med kunnskap om sitt favoritt-emne.
2.PresseNett.no
Skape økt trafikk til Favoritt.no ved å formidle pressemeldinger og produktnyheter til aviser og tidsskrifter i form av e-post fra PresseNett.no. Mulighet for å registrere seg for interesse-områder eller slette seg fra e-post listen.
3.Diskusjonsforum
Gir merverdi og flere brukere til Favoritt.no.

Del B:
4.SalgsFormidling.no
Eksponere og hjelpe til med salg over nettauksjoner som QXl.no, Finn.no m.fl.. Gi økt eksponering til andre SalgsFormidlere mot at de eksponerer nettstedet SalgsFormidling.no. "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx... Her må eg utelate noe, fordi eg ikke er helt sikker på hvilken løsning eg vil velge.... derfor er eg også takknemlig for innspill."
5.ImportForum.no
Gratis hjelp til de som ønsker å importere. (Nettsiden er ferdig, og koster nesten ingenting å drive videre). Bringer flere brukere til Favoritt.no.

Del C:
6.Idee til et senere tidspunkt:
Denne delen må vente til et senere tidspunkt.

Eg er takknemlig for alle former for innspill.

Eg tar gjerne også imot tilbud på å gjøre jobben, men det må sies at eg finner det vanskelig å vurdere ulike aktører opp mot hverandre.

Eg sitter igjen med et intrykk av at MegaBite er et seriøst og velletablert firma med gode refferanser. Om det ikke er det billigste, så velger eg likevell å tro at det vil være et av de beste alternativene eg har i mitt nærområde(Lura, Sandnes).
 

zapotek

Medlem
10000 unike brukere dagen skal du jobbe som en hest for å få til. Det er som kjent mange veldig godt innarbeidede startsider der ute, så hvorfor skal de bytte til din? Du må isåfall ha noe helt unikt som brukerne dine kan dra nytte av. Startsiden.no har veldig mange brukere. Msn.no har også mye da dette er den automatiske startsiden som ligger inne i Internet Explorer, og mange ikke gidder med å bytte den.

Jeg synes personlig at domenenavnet favoritt.no passer fint til en digg klone, ala kudos.no eller noe i den dur.

Ønsker deg ihvertfall lykke til. Vit bare at 10000 unike pr dag i et lite land som Norge er veldig mye...
 

onlyme

New Member
Jeg mener at det absolutt er behov for flere gode startsider. Startsiden.no tviler jeg på det er så lett å ta så mye fra. De er gamle, veletablerte, og har en stor stab på heltid, men uansett er det alltid plass til nye, og mottoet kan jo være å en bit fra alle.

Personlig ville jeg prøvd å lage en serie med startsider under samme domenet. En for barn, ungdom, voksne, eldre. Kanskje en egen for finansfolk o.s.v.
Mulighetene er uendelig. La oss si at en kommer innom en main side, også navigerer en enkelt til den seksjon en vil.

Jeg ville hatt en 5 års plan, og ville kjørt alt ukommersielt, men forretningsplanen ville uansett vært å bli rik. Med f.eks hundre tusen besøk i døgnet kan en jo fantasere om hva de store mediabedriftene ville betalt for å overta, og kommeralisere siden. Jeg tipper i toppen av et 8 sifret eller 9 sifret tall. Det er mye penger for 4 - 5 års jobb:)
 
Topp