Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen tips?

SteinNor

New Member
Hei!

Mitt navn er Stein og jeg er dagligleder for www.norwhey.no

Lurte på om noen som kunne hjelpe meg med litt markedsføring tips og tricks?Noe som ikke krever veldig stort budsjett.
 

Web2000

Medlem
Google adwords er vel kanskje den billigste og beste markedsføringen du kan gjøre på nett.
Passer perfekt til produkter slik du selger. Ville også vurdert en banner annonse eller en tekst annonse på ulike treningssider og treningsforum.

Og det aller billigste og beste er jo å gjøre et skikkelig seo arbeid slik at du f.eks rangerer øverst i google på "proteinpulver"
 

SteinNor

New Member
Takk Web2000!

Problemet er at jeg ikke har peil på SEO etc.

Prøvde Google adwords men greier ikke begrense det til få klikks dagen.
 

Web2000

Medlem
Et godt tips da er å lære deg det først som sist. Vil nesten si at det er helt nødvendig i 2011 hvis du skal tjene pener på nettbutikken din. Alternativet er å få noen til å gjøre dette for deg men det kan fort koste mer enn det smaker. Spesielt siden du nevner at du har et begrenset markedsføringsbudsjettt.

Du kan lære det mest nødvendigste som du trenger å vite om seo her på forumet. Les deg opp på tidligere tråder og kommentarer og du har en pangstart. Spør hvis du lurer på noe.

Angående adwords så kan du enkelt sette en maks beløpsgrense pr dag, på f.eks 100 kr. Da vil antall klikk begrense seg i forhold til beløpsgrensen.

Et annet tips er jo å markedsføre nettbutikken i sosiale medier som facebook og twitter. Mange har lykkes veldig godt med det. Du kan kjøre konkurranser osv slik at du får fort mange følgere. men vær nøye med å følge retningslinjene slik at du ikke blir kastet ut.

Et siste tips er å kontakte noen bloggere (gjerne noen som blogger om helse, trening, bodybuilding osv). De kan skrive et innlegg på bloggen deres med link til nettbutikken din mot at de f.eks får 1 kg proteinpulver eller liknende.

Og hvis du mot formodning skulle være interessert i litt seo arbeid mot betaling så kan jeg hjelpe deg.
 
Hvis du tenker markedsføring som trafikk utelukkende er det meste nevnt. SEO, PPC, omtale/banner kjøp (på treningsforum/blogger/hjemmesider i ditt tilfelle), social media og konkurranser er veien å gå med nettbutikker. Du kan dog kjøre en affilitate løsning hos f.eks tradedoubler for å få andre til markedsføre deg. Alternativt så har jeg også sett resultater ved å legge ett knippe utvalgte produkter ut på finn.no med henvisning til butikken. Billig eksponering + mulighet for salg i nisjekategorier.

Når det kommer til konvertering så ville jeg elsket å sett en videopresentasjon på siden din. Kanskje også en egen seksjon for tips og råd til trening/kosthold (tekst/tutorials/mer video)? En eller annen bulket type som lar meg som intetannende surfer knytte fyrens resultater opp imot norwhey.no sine produkter uten at han direkte sier det. En som viser meg resultatene jeg ønsker å oppnå og ikke bare produktene som kanskje "kan ta meg dit". En som på en indirekte måte inkluderer meg uansett hvilke form jeg er i, som tilsynelatende forstår mine utfordringer og forklarer meg hvorfor han har løsningen (og grunnen til at jeg skal dra visakortet opp ifra kortholderen).

Slik som det står nå så er siden din litt "tom". Resultatet av dette er at jeg ikke ser noen grunn til å kjøpe med mindre jeg ALLEREDE er en wheygalning som finner bedre priser hos deg (wow, produkt X til bare 199 kr etc) eller produkter ingen andre har (wow, endelig noen som selger self produkter i norge etc). Uten å kunne dra frem noen markedsanalyse fra jakkeermet så ser jeg for meg at penga i denne bransjen ligger i å enten spesialisere seg imot workout narkomane/profesjonelle som bruker masse penger på få men gjentagende kjøp ELLER å markedsføre for masse mindre kjøp fra "gjennomsnittelige arne". For ordens skyld: Arne kommer i alle aldre men har som oftest hvite nikesko, nyanskaffet elixia kort og vil gjerne se tøff ut / dra damer / få bedre selvtillit osv. Arne kjøper gjerne alt av nødvendig utstyr/produkter for å komme seg dit han vil, men han vet ikke hva alt nødvendig utstyr er. Han driter litt i innhold, blandingsnivåer og diverse ekstrakter - han vil ha det som kan skaffe han resultater.

Det store kronespørsmålet er: Hvordan møter du arne?

Norwhey.no. Butikken for deg som vil ha kvalitet og lave priser. Her har du våre produkter. Kjøp nå (eller forlat siden).

Skjønner du?

Jeg tror litt mer kjøtt på beinet (spesielt visuelt) på slike sider er gull. En kar som oser av selvtillit og som er refleksjonen på hva den besøkende ønsker å oppnå er bra å ha før du begynner å betale for øynene som ser på. Det er i tillegg lettere å stole på ett ansikt enn en ren hjemmeside. Og når det kommer til dine type produkter så er det ofte bedre å legge til litt hva du oppnår ved å bruke dem, kontra hva de inneholder (noe du forsåvidt har gjort på endel av dem)

Mine 2 øre.
 
Topp