Norges meste søkte nøkkelord?

En tråd i 'Søkemotoroptimalisering (SEO)' startet av i-net, 11 Mar 2008.

1. i-net

i-net Medlem

Lurte på hva dere bruker egentlig for å finne ut hva folk i Norge søker mest på. Vant med å bruke Free Search Term Suggestion Tool by KeywordDiscovery.com på engelske sider , men den er ikke akkurat noe særlig god for norske søk vel.

Vet om søketrender på kvasir.no , men hva annet bruker dere ?

2. sKrud

sKrud Meget sliten student

Jeg bruker ofte Google Trends til å sammenligne forskjellige søkeord.. eller vet man jo ofte hva som er populær.. finn er vell det mest søkte...(?)

3. i-net

i-net Medlem

4. webmoney

webmoney Søkemotoroptimist

Keyword Discovery støtter norsk, men datagrunnlaget er så spinkelt at man ikke bør legge for mye vekt på den statistikken som dukker opp.

Men KD gir i alle fall statistikk: Hvor mange ganger en søkefrase har blitt søkt de siste 90 dagene.

For engelske søkefraser bør man se nærmere på Wordtracker.

For å "analysere" norske søkefraser bruker jeg gjerne Googles søkeverktøy i AdWords. Jeg setter "analysere" i anførselstegn, fordi man ikke får noen tall her, og da blir vel kanskje begrepet "analyse" litt laust.

Men tilbake til emnet: Kvasirs statistikker er dessverre så strengt redigert at man ikke får noe godt bilde av virkeligheten. Se sesamsnakk: Ufattelig Eniro-statistikk fra Propaganda

Sist redigert: 13 Mar 2008

Del denne siden