Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norges største forum for Asia vurderes solgt!

tavarish

Medlem
Asiaforum.no er Norges desidert største forum for Asia (hovedsakelig Thailand med litt Filippinene) med 607.000+ innlegg, 9560+ medlemmer, 33700+ tråder, 9000+ på nyhetsbrev, 1750+ likes på Facebook blandt annet.

Forumet ble opprettet i 2002 og ble i 2003 flyttet over til dagens domene. Det består av mange engasjerte medlemmer, noen helt fantastiske moderatorer som holder godt øye med forumet og en helt strålende teknisk person som sørger for at forumet alltid er oppe og går.

Jeg har drevet forumet siden 2003 gjennom flere oppturer, men da jeg nå er kommet i en ny stilling som er svært krevende og er engasjert i to organisasjoner har jeg rett og slett ikke tid å sette av til forumet. Nå er det slik at det ikke krever så veldig mye tid bare å holde det oppe da det gjøres av moderatorer, men å utvikle det videre også videre krever tid. Noe jeg ikke har hatt på en stund og derfor står forumet i dag litt på stedet hvil.

Besøket er i dag rundt 40.000 i måneden med rundt 400.000 sidevisninger. Det er rundt 48.000 lenker på Google.no til forumet - det største delforumet holdes skjult så kun medlemmer ser det og åpner man det vil antall lenker på Google.no øke veldig. I 2010 var det tredobbelt så stor aktivitet på forumet, men da vi byttet forumprogramvare fra phpBB til IP.Board så forsvant mye trafikk da vi ikke fikk med oss lenkene og det har ikke vært tid til å bygge denne opp. Så trafikken nå er det stabile grunnfjellet, men med en stor oppside om man har tid og anledning til å arbeide med forumet.

Kostnadene per i dag er dedikert server samt programvare til i underkant av 20.000 kroner. Inntektene ligger på rundt 45.000 kroner og er i hovedsak Adsense, Switchad med 2 egensolgte annonser. For ett par år siden når det var mer tid tilgjengelig var inntektene over 150.000 kroner året med litt ekstra tid brukt på salg av annonser. Men så har ordinær jobb hele tiden tatt mer tid og da har inntektene her gått ned.

Asiaforum.no selges i tilfelle med følgende domener i pakken: asiaforum.no, asialenker.no, asianyheter.no, asiahotell.no, asiayr.no, mindrekalorier.no, samsite.no, seansite.no (alle selges i samme pakken altså).

Minstepris er i utgangspunktet 100.000 kroner og potensialet er veldig stort enten man har tid å bruke på det alene, eller tar det med i et nettverk. Det er for eksempel over 9000 medlemmer man kan sende månedlig nyhetsbrev til og som har en interesse for Asia.

Forumet selges kun til en eller flere personer med interesse for å videreutvikle forumet. Dersom det ikke finnes så beholder jeg det heller da det nå er slik at det hele tiden kommer inn noe inntekt på det.

Det er sjelden at et så stort forum for reise kommer til salgs - så det er en svært god mulighet for rette person som kan utvikle dette enda mer.

Send en PM til meg dersom du skulle være interessert.
 
Topp