Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norid og DNS-oppdateringer

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg ble fortalt av en host (tror det var solidhost.no) at dette skjer 1 gang i døgnet. Samtidig ble jeg fortalt at det skjer kl. 16:00. Så må du jo huske at internettleverandørene bruker litt tid på oppdateringer, og derfor kan det jo altså ta noen ekstra timer før domenet peker dit det skal for akkurat deg.
 

quicktech

Medlem
Sonefilen til Norid oppdateres en gang mellom 16-18 har de fortalt på telefon med meg. De fleste registrarer sender inn endringsmelding umiddelbart når du endrer navnservere på kontrollpanelet deres.

Endrer du konfig før kl 16 kan du føle deg trygg på at endringen oppdateres samme dag, men er du senere så går det 16 neste dag.
 

Santo

Active Member
Min tidligere erfaring tilsier at det blir endret i helgen også. Muligens et annet tidspunkt en ellers i hverdagene.

Sonefiler genereres fire ganger om dagen, kl. 08:00, 10:30, 13.00 og 15:30.

De oppdateres ikke i helgen.
 

ellaro

Medlem
Forsøkte å bruke guiden jeg refererte til i innlegget over. Har byttet internettleverandør til Canal Digital Fiber. Når jeg skriver domenenavnet til siden jeg skal jobbe med så kommer jeg ikke til wordpress installasjonen min, men blir omdirigert til online.no står at nettleseren min kommuniserer med mitt modem og så kommer jeg rett til online.no Noen som vet hva jeg kan gjøre?
 
Topp