Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Normal" pris CPA?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en egelskspråklig nettside rettet inn mot ett spesifikt mobilspill. Altså en ganske smal nisje.

Her har en annonsør kommet på banen, som gjerne vil annonsere med CPA-metoden. De selger en tjeneste man bruker for å kunne bruke diverse mods på disse spillene.

Jeg aner ingenting om hva som er vanlige CPA-priser, dog vet jeg jo at dette vil variere veldig.

De har tilbudt meg 0,06$ pr nye kunde de får, og det er mulig det er normalt, men det virker for meg veldig lavt? Er det noen som har noen som helst formening om dette?
 

Stoppet

Banned
Det må jo kunne kalles ran på høylys dag.
 

Stoppet

Banned
Har du 4000 unike om dagen og en klikkrate på f.eks. 1.5% og en kost pr klikk fra AdSense på la oss si 4 kroner så har du 240 kroner dagen derfra. Jeg vet ikke hvor mange klikk som må til får de konverterer hos annonsøren din men jeg ville ikke solgt meg under 50, helst opp mot 100.
 

Stoppet

Banned
Tydeligvis er klikkraten min lav (eller prisen pr klikk lav), for jeg har et stykke unna 240,- om dagen.

Men du mener vel ikke at jeg skal kreve mellom 50,- og 100,- pr registrering hos kunden min?

Snittet på mine nettsider ligger på 1,5% og har siste året hatt en gjennomsnittlig klikkpris på 5,90. Men det kommer vel litt an på hva slags sider det er. På gratiskontrakt.no ligger jeg høyest med en snittpris på over 11.

Hvor mange klikk må til på annonsen før det blir en registrering? Skjer det hver gang, så kan prisen være lav selvfølgelig, men jo flere klikk som må til jo høyere pris etter mitt syn. Hvis jeg tjener 5,90 på en adsence annonse pr klikk og skulle vurdere en annonsør som hadde en konvertering på 1/10 så ville jeg minst måtte ha 59 pr registrering før det ville lønne seg.
 
Topp