Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Normalt å kreve 30min svartid på mail?

peterandrej

pensjonert moderator
Det trenger på INGEN måte være en "amatør i faget" selv om man har betalt med paypal / ikke får faktura.

Enig i at man rent SEO-faglig ikke nødvendigvis behøver å være svak selv om man ikke har orden på papirene og fakturerer kunden på adekvat måte, men hallo i luken; får man ikke faktura kan man heller ikke fradragsføre utgiften - ergo blir tjenesten betydelig dyrere enn den normalt sett ville vært.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ang kvitteringen fra hotellet, holder det ikke å ta kontakt med de og få de til å lage en kvittering til deg evt bruke kontoutskriften fra banken hvor det står beløp, sted, klokkeslett og dato?

Jo, jeg kunne selvsagt tatt kontakt med hotellet og helt sikkert fått en kvittering, men kontoutskrift holder nok ikke (iallfall ifølge min regnskapsfører). Tapet var uansett for lite til at jeg orket å gjøre noe med dette.

Poenget var bare å illustrere hvor strengt dette med dokumentasjon er.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Alle som denne personen kjenner som driver med SEO, tar betalt via PayPal. Så hvis dette stemmer, er det mange som ikke får skrevet av disse utgiftene. ;)

Det er ikke Paypal som er problemet. Det er mangelen på faktura/bilag du kan putte i regnskapet. Å ta betaling via Paypal er helt OK, og bl.a svært mange nettbutikker gjør dette.
 

allegretto

Medlem
King-Nothing skrev:
Ja, men hvis man ikke får noe kvittering fra de man hyrer inn er det jo kjedelig å bruke PayPal.
Dette har jo ingenting å gjøre med PayPal (eller andre typer betalingsmåter for den saks skyld)..
 

picxx

Well-Known Member
Ang. faktura kan du ikke skrive faktura selv ved overførsel av pengene?
Hvis mottaker da ikke kjører en refund (eller hva det kalles) på pengene har du jo fakturaen din.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Loven er vel laget før PayPal ble så aktuelt og siden man kan bruke epost som dokumentasjon på alt mulig i rettsaker og greier så er det sjanse for at du klarer å overbevise skattemyndighetene at du ikke snyter noen. Det er bare å være villige til å ta denne sjansen.
 

kongen

kongemedlem
Vi tro at kvittering fra PayPal er like god dokumentasjon på kjøpt vare som kvittering fra Posten er når du kjøper frimerker. Du kan legge ved PayPals kvittering som dokumentasjon for fradrag før skatt.
 

allegretto

Medlem
Jeg har lagt ved kvittering fra paypal ved noen tilfeller, og min regnskapsgiver har ikke sagt noe på det. Om det er "bra nok" vet jeg ikke....
 
Topp