Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk domene på utenladsk server?

Tonny Kluften

Administrator
Du må peke domenet mot godaddy sine servere. Enten ved å sette nye navneservere eller ved å peke domenene mot serverens IP adresse. Disse to tingene må du gjøre hos domeneshop. Det enkleste er kanskje å peke mot IP. Logg inn på domeneshop og bytt ut IPene i domeneadministrasjonen til godaddy sin IP.
 
Sist redigert:

Marita

ordleker
Trenger litt hjelp jeg.. :)

Nå har jeg registrert domene på domeneshop i dag, og har bestilt webhotell hos hostgator.

Er det eneste jeg trenger å gjøre å bytte ut navnetjenerene hos domeneshop, så er ting klappet og klart? Hvis det er noe annet jeg må gjøre, forklar gjerne med teskje.. :eek:
 

Marita

ordleker
Jeg satset på at det var det eneste jeg skulle gjøre. Får beskjeden "Endringene er innsendt til NORID, og dersom alt går bra vil de være synlige i løpet av en arbeidsdag."

Tar det så lang tid? Jeg håpet å begynne på å sette opp siden ikveld. Utålmodig ja! :p
 
J

Jiberish

Guest
Hei,

I verste fall kan du ikke bruke domenet før imorgen rundt kl 18. Det er nemlig slik at Norid oppdaterer sine sentrale navnetjenere en gang per døgn, og det er kl 18. Det er ikke gitt at en endring du sender inn kl 16 kommer med i dagens pulje, siden Norid har kontorstid frem til og med kl 16.

Er du heldig så kan du bruke domenet rundt kl 18 ikveld. Hvis ikke, samme tid imorgen.
 
J

Jiberish

Guest
Domeneshop gjør dette for deg automatisk. Det vil bare ta litt lenger tid enn en vanlig navnetjener endring.

Hvis ikke NORID har registrert navneserverne til Hostgator så må du peke domenet mot hostgatorserveren sin IP adresse, evt. betale for å registrere dem Du får vel beskjed om navneserverne ikke er registrert.
 

Marita

ordleker
Hm.. jeg skjønte ikke helt hva dere mente jeg :eek: Må jeg gjøre noe mere enn å endre navnetjenerne?

Fikk mail fra domeneshop netopp, med masse teknisk info "change of information" osv. Betyr det at alt er ok fra deres side?
 

Marita

ordleker
.. og plutselig fikk jeg ny mail nå om at "Note that any changes to the DNS data will not take effect until the next daily reload of NORID's name servers." Så da ser det iallfall ut som jeg har gjort alt rett :p
 
Topp