Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk Netthandlerorganisasjon

ptomter

Medlem
En av mine kunder har blitt oppringt av Norsk Netthandlerorganisasjon, og ble forklart at dette måtte hun bli med på grunnet at dette var noe som gjorde nettbutikken mer "pålitelig" og at de hadde flere hundre medlemmer.

Prisen pr. år skal nok være rundt 4500,- kr. når jeg ser på nettsiden har de som slogan "vi har gjort netthandel enklere, tryggere og billigere siden 2007"

Ser de har 65 medlemmer blant annet vinmonopolet


Nettsiden er
http://www.nnho.no

Noen andre som har vært borte i denne organisasjonen eller hørt noe om den?! På meg virker det rett og slett som stor svindel...
 

Steve Cash

Medlem
Jeg kjenner ikke foreningen, uten at det sier så mye, den kan være seriøs uten at jeg har hørt om den. Men det jeg syns er interessant er at jeg tok en kikk på nettsidene til noen av de medlemmene som har symbol som sertifisert hos nnho. Og ingen av dem har symbolet på sine sider! Det burde de jo ha hvis dette er noe verdt. Som det står i wikipedia.no: Elektronisk handel - Wikipedia
I Norge er det bare Norsk Netthandlerorganisasjon (NNO) som sertifiserer nettbutikker. Da skal du ser etter en logo fra NNO på nettsiden (som vist under) med et sertifikat. Dette garanterer en trygg netthandel
Jeg skal lure på hvem som har skrevet det? :)

Et annet poeng er at ingen av de største og mest kjente norske nettbutikkene er medlem der, i alle fall ikke som sertifisert. Jeg finner bare ukjente og til nød halvkjente, hvis en er litt velvillig.

Men igjen, det kan hende jeg er helt på jordet.

P.S. Hjemmesiden til daglig leder, ja. Som flap sier: kommentar overflødig. :D D.S.

Edit: Jeg var litt rask. Jeg sjekket ikke alle nettsidene. Jeg ser nå at noen bruker dette symbolet, i alle fall Virrevapp og Intersalg. Den siste har jeg handlet fra selv, og det er en nettbutikk jeg er veldig godt fornøyd med, ikke noe tull der, veldig god service.
 
Sist redigert:

n0stra

Medlem
Virker som snyltere spør du meg, en vri på kataloghaier.

Derimot er illusjonen de selger interessant. Mon tro hva de ville kostet i selvkost å samlet noen titalls nettbutikker som igjen hadde forhandlet frem en avtale med et seriøst advokatselskap som kan håndtere saker av interesse for slike små og mellomstore bedrifter, i tillegg til å gått inn og fått utarbeidet vanlige spørsmål relatert til bedriftsetablering og drift innen området. Et slags "NAF" for nettbutikkeiere.
 

picxx

Well-Known Member
Derimot er illusjonen de selger interessant. Mon tro hva de ville kostet i selvkost å samlet noen titalls nettbutikker som igjen hadde forhandlet frem en avtale med et seriøst advokatselskap som kan håndtere saker av interesse for slike små og mellomstore bedrifter, i tillegg til å gått inn og fått utarbeidet vanlige spørsmål relatert til bedriftsetablering og drift innen området. Et slags "NAF" for nettbutikkeiere.

Husker jeg ikke helt feil startet vel Yngve (mystore.no) en interessegruppe/organisasjon i denne retningen for ikke så alt for lenge siden. Noe som virket en smule mer seriøst enn han Mikjel som er mest opptatt av karaoke... :eek:
 

ptomter

Medlem
Ja som sagt ser Vinmonopolet ligger der, og hørte med en kollega av meg som jobber på regnskap der og han kanke finne noen tilknytning dit så ... virker litt "lugubert"... og at han Mikjel rev var en av gullfiskene som flyttet fra en bolle til en annen kan godt hende hvis de andre gullfiskene var for smarte... nei men som sagt virker litt "kataloghai" opplegg.. Takk for tilbakemeldinger og synspunkter. Jeg har rådet mine kunder til å frastå fra dette firmaet.

Jeg kan jo heller ikke se å ha funnet noen medlemsvilkår ol. ?!
 
En "bransjeorganisasjon" som har utropt seg selv til premiærriddere i bransjen og mottar millionstøtte i statlige midler årlig uten å vise til noen slags resultater?
Ja, hvis det er det man mener med en bransjeorganisasjon, så velbekomme.

Er enig i at jeg ikke har merket at de gjort noe for bransjen. Det var også problemet med forrige organisasjon. De virker litt som at de ikke vet helt hva de skal gjøre og hva oppgaven deres er..
 
Topp