Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk og engelskspråklig fotoside /hvordan løse dette med språkvalg

allegretto

Medlem
Hei,
jeg er i ferd med å lansere en fotoside hvor de besøkende skal kunne kjøpe og laste ned foto og maleri(digitaliserte). Nedlasting av foto fungere i prinsippet på samme måte som Stock Photography & Royalty Free Images: iStockphoto Stock Photos, Videos, Vector Art. | iStockphoto.com, ved at brukeren (etter å ha betalt med paypal/visa) kan laste ned foto i ulike størrelser (str: xl, l, m, s).
Bildene/maleriene er i hovedsak av norsk natur, men også foto fra diverse arrangementer&aktiviteter, av bygninger etc. Bildene er kanskje mest aktuelle for norske brukere.. men jeg vil jo gjerne at nettsidene også enkelt skal være tilgjengelig for engelsspråklige, da jeg tror det er et marked for bildene utenfor norges land.

Komponenten som har med salg av bilder å gjøre støtter både norsk og engelsk valutta, men kan ikke settes opp med flere enn én valutta om gangen (Altså: jeg må enten gå for NOK eller USD. Utover det kan resten av innholdet på nettsiden enkelt lanseres i to språk (menypunkt, fotobeskrivelser,kategorier etc oversettes av meg)

På grunn av dette med to språk dukker det opp endel spørsmål..:

- Bør jeg benytte et .com eller .no - domene?
- Hvilken valutta bør jeg gå for? Hvordan vil utenlandske brukere reagere om de må betale i NOK? ..og hvordan vil norske brukere reagere om det får oppgitt USD?
- Hva med SEO? Hvordan bør jeg bygge nettsidene mht til språkvalg for å få flest mulig besøkende (både norske og utenlandske)?

Jeg er veldig usikker på hva som vil være best... så jeg er takknemlig for alle tilbakemeldinger
 
Topp