Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske aviser med dynamisk innhold

xdex

Medlem
Flere og flere utenlandske nettaviser (eller blogger) etc viser mye dynamisk innhold basert på hva du har lest tidligere. Det er jo ingenting nytt, med tanke på at alle sosiale nettverk, skreddersyr innholdet til det som passer deg best. Når tror du at vi vil se mer av dette her til lands? Nettavisene har jo stått stille lenge, og måten ting vises på i Norge, er bare en haug av store bilder, med en overskrift. Det er altså store forskjeller fra land til land, hvordan innhold presenteres. Finnes det noen norske blogger/aviser som i det hele tatt viser innhold spesifikt rettet mot "deg" ?

Personlig så begynner jeg å bli veldig lei av de norske avisene, og ikke minst reklamen. Nå skal vi på-pakkes disse pluss abonnentene, og det blir stadig vekk mer irriterende. Jeg bryr meg ikke om kjendiser, men er mer opptatt av lokalt nytt, enn ting som skjer i nord-norge. Så les en lokal avis? Selvfølgelig. Men, når skal vi se at ting blir litt mer dynamisk? Eller er det for gode penger på click-baits overskrifter og redsel for å prøve noe nytt? Hadde uansett vært interessant om det snart skjedde noe.. selv om jeg har lest at dette "kan være noe som kommer" ...

Er det bare jeg som savner en forside skreddersydd til mine interesser? Uten å måtte velge en spesifikk kategori.. Dette virker veldig gammeldags. Ser jo noen utfordringer, klikk genererer penger, og mer reklame etc.. men det er i hvert fall lovt å håpe..
 

Tonny Kluften

Administrator
Satt litt på spissen kan en forside skreddersydd for deg snevre inn perspektivet ditt på verden ganske kraftig, det kan bli vanskeligere å oppdage noe nytt rett og slett.

I en situasjon hvor Google gjør det samme blir det litt som at hvis jeg vanligvis søker etter røde ullsokker fordi jeg er veldig interessert i røde ullsøkker, vil jeg ikke få opp noen resultater om grønne ullsokker. Og det er dumt fordi kanskje jeg liker grønne ullsokker enda bedre enn røde, jeg vet bare ikke om det enda. Jeg kan risikere å gå glipp av et en pensjonisttilværelse helt uten grønne ullsokker.
 

xdex

Medlem
Det forstår jeg, og det er jo nettopp disse utfordringene man må løse, og finne en løsning som fungerer. Det er jo ikke snakk om å måtte erstatte/ikke vise enkelte saker, men å gjøre det mer interessant for en leser. Man kan fint plassere ut artikler som f.eks. får en besøkende til å gå lengre og lengre ned på en side, basert på innholdet som vises, og på den måten kan en besøkende faktisk lese langt mer, enn han gjorde før. Jeg syntes bare det er utrolig kjedelig, at 4-5 aviser egentlig skriver det samme, fordi det er en "wow" nyhet, som kanskje er bra for de som er hytte-eiere osv.

Jeg syntes i hvert fall att "siste nytt" i alle kategorier begynner å bli udatert. Vi ser jo at aviser plasserer "toppsaken" øverst, men det trenger ikke være den som betyr mest, for alle. Det ville i hvert fall vært gøy om en avis gjorde ett forsøk, det må jo ikke være noe som går direkte på en forside, men som fungerer som en tjeneste i seg selv.
 
Sist redigert:
Topp