Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske gratis nettkataloger

gano

Medlem
Litt artig

Syntes dette var litt artig. Tror ikke jeg har vært delaktig i noen skumle internett-aktiviteter i det siste:confused:

Prøvde å registrer en side hos linkstep.net i dag, og fikk opp denne meldingen da jeg var ferdig å fylle inn info og hadde klikket på registrer:

Error 403

We're sorry, but we could not fulfill your request for / on this server.

Your Internet Protocol address is listed on a blacklist of addresses involved in malicious or illegal activity. See the listing below for more details on specific blacklists and removal procedures.

Your technical support key is: 585b-d04b-1366-7

You can use this key to fix this problem yourself.

If you are unable to fix the problem yourself, please contact post at linkstep.net and be sure to provide the technical support key shown above.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Tror neppe du har noen problemer, er nok heller et ubrukbart script som er feilen.
Ta deg et whois søk på domenet, og kontakt eieren, så får du nok svar ganske kjapt.
 

Nymoen

New Member
Wow. Imponerende liste.

Er det greit at jeg plukker ut perlene i listen, sjekker & noterer om de har nofollow, sjekker PR (for oss PR-fetisjister), supplerer min egen liste og legger ut en fet link til norskeplugins.com, stinn av linkjuice?

Okay, jeg er riiimelig ny i forhold til dette tema.. men, kan slett ikke finne den "imponerende listen" :( help? anyone?
 

Trancton

Medlem
Er det noen som har tatt en sjekk på nettstedene dere lister opp? Det er mye bad neighbourhoods der, og mange som sannsynligvis vil ha en direkte negativ effekt på rangeringen.
 

Stormen

Medlem
Jeg har startet en ny katalog; et lite hobbyprosjekt jeg koser meg med på kveldene.

URL:
Personkatalogen

Jeg kommer til å være kvalitetsbevisst med tanke på hvilke linker som blir tatt inn, så vær nøye med korrekte titler og evnt. beskrivelser. Til gjengjeld får du en link tilbake til nettstedet ditt, komplett med Title i selve linkteksten - og selvfølgelig uten rel=nofollow.

Personkatalogen.no er nettopp startet opp, men på grunn av at den allerede er linket fra en del PR5 nettsteder, så tipper/håper jeg at Pageranken ender på 3 eller 4 i løpet av neste update.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er det noen som har tatt en sjekk på nettstedene dere lister opp? Det er mye bad neighbourhoods der, og mange som sannsynligvis vil ha en direkte negativ effekt på rangeringen.

Er det i det hele tatt mulig at en innlenke skal ha negativ effekt på ranking? Høres veldig ulogisk ut, da hadde det jo vært veldig enkelt å senke rankingen til konkurrenter.
 

Trancton

Medlem
Er det i det hele tatt mulig at en innlenke skal ha negativ effekt på ranking? Høres veldig ulogisk ut, da hadde det jo vært veldig enkelt å senke rankingen til konkurrenter.

Er enig at det ikke gir mye mening, det gjør i så fall Google lettere å manipulere. Grunnen til at jeg sier at inngående lenker kan ha en negativ effekt på et nettsted er av to grunner. Den første fordi Google selv ved flere anledninger hinter om at det faktisk kan ha en negativ effekt (men samtidig sier de også det motsatte andre steder), og for det andre, fordi autoriteter har bekreftet det gjennom egen erfaring.

Når det gjelder hva Google sier og har sagt, så har man denne posten på GWT bloggen; Official Google Webmaster Central Blog: Dealing with low-quality backlinks. Her hintes sterkt frempå at man bør unngå slike inngående lenker såfremt man kan, men dersom man ikke kan det, så er det uansett flere faktorer som kan telle positivt og veie opp for de dårlige inngående lenkene. I tillegg sier også Google at disse lenkene ikke vil skade nettstedet ditt fordi Google over tid fjerner nettstedene fra indekset. Ergo vil det si at så lenge de faktisk er i indekset, så vil inngående lenker fra slike nettsteder kunne ha en negativ effekt.

Samt at de under sine egne quality guidelines sier; # Don't participate in link schemes designed to increase your site's ranking or PageRank. In particular, avoid links to web spammers or "bad neighborhoods" on the web, as your own ranking may be affected adversely by those links.


David Naylor, som er en autoritet på SEO og spesielt lenkebygging, fortalte på et seminar i fjor høst at han har jobbet med klienter som tidligere hadde brukt en del "kreative" metoder for å bygge lenker. Dave hadde da gått igjennom backlink rapportene og kontaktet en del "slemme" nettsteder som hadde lenket inn til dem og bedt dem om å fjerne lenkene. Konsekvensen av dette var bedre rangeringer.

Jeg er derfor ganske åpen for at lenker fra dårlige nabolag derfor har/kan ha en negativ effekt på rangeringen, om ikke bevist, så i hvert fall sannsynliggjort. Men er helt enig med deg, det er rart om det skulle være tilfellet ettersom det gjør det lett å manipulere Google og skade konkurrenter. Bare synd at Google alltid er så diffuse og tvetydige i kommunikasjonen sin :)
 

testdriver

Ha det bra..
Det kommer sannsynligvis an på lenkeprofilen din. Gamle, white-hat nettsider med en høy prosentandel kvalitetslinker fra autoritære/relevante nettsider, vil det være veldig vanskelig å skade ved å plutselig linke fra bad neighborhoods.

Svake nettsider vil det sannsynligvis være noe enklere å heve noen røde flagg for. Tror uansett ikke at dette er noe man skal behøve å bekymre seg over.
 
Topp