Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske nettsider og hosting.

Vikingen

Medlem
Hei!

dere som lager nettsider for det norske folk; foretrekker dere å hoste disse på norske servere, eller i utlandet? Har dere erfart noen SEO fordeler ved å hoste innenlands, eller er dette bare en myte? Opplever dere noe forskjell i lastetid med nettsider hostet i norge versus utenlands?
 

Eggan

medlem
Hei!
Lager jeg en side som for det meste skal ha norske besøkende er det klart at jeg foretrekker en server i Norge. Likevel har jeg ingen problemer med å ha serveren plassert et annet sted i Europa, dog blir f.eks USA for langt unna for min del. Men dette praktiserer jeg ikke da det ikke er mye å spare på akkurat denne bite, og Norsk support er kjekt å ha.

En organisasjon jeg jobber for hadde sidene hostet hos Dreamhost, om jeg kjører ping fra Trondheim får jeg alt fra 200-300 ms, dette er noe jeg merket godt når jeg lastet sidene. Etter å ha flyttet denne til Norge går siden som et oljet lyn. Man merker det spesielt godt om det er mange filer som må lastes. Har du en plain side uten alt for mye bilder kan det fungere.
 

muffins

Medlem
Har du sidene hostet i UK, Tyskland, Nederland o.l vil jeg si det er en stor myte at det vil være negativt for SEO, i forhold til hosting i Norge.

Jeg opplevde faktisk en god økning i rankings/hits rett etter jeg flyttet alle mine norske sider til utlandet. Om det var tilfeldig eller ikke er vel ikke godt å si, men at det hadde noen negativ effekt for min del, not at all! :D
 

Eggan

medlem
Så lenge sidene laster raskt i Norge er det null problem, så heller en rask host i utlandet enn en treg i Norge.
 

Vikingen

Medlem
Sparer du mye på det kontra å bruke f.eks Hjem - Host1.no ? Eller er det noe annet som ligger bak valget ditt?
Har bare lyst til å høre hva tanken bak er om det er greit ;)

Er for å være ærlig ligger det ikke mye bak, foruten at jeg har hatt god erfaring med andre hostingtilbydere og antok at servere i Norge var en del dyrere enn utenlandske. Men jeg skal ta meg en titt på tilbydere som anbefales her og gjøre litt research.
 
Topp