Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske webhoster

kongen

kongemedlem
Hvilke norske webhoster med serverpark i Norge anbefaller dere? Sikkerhet/stabilitet/hastighet kommer 5 millioner mil forran pris!
 

Gaasehud

Medlem
Har brukt VPS fra SolidHost en liten stund nå og er veldig fornøyd så langt! :)
Ellers anbefaler veldig mange Subsys, men de har bare webhotell.
 

kongen

kongemedlem
Jeg bruker Domeneshop og er fornøyd med de.

Benytter Domeneshop jeg også men er på utkikk etter noen mer hackersikre hoster...

Har brukt VPS fra SolidHost en liten stund nå og er veldig fornøyd så langt! :)
Ellers anbefaler veldig mange Subsys, men de har bare webhotell.

SolidHost har vel servere i Nederland, har de ikke?
Webhotell funker for det jeg trenger nå, men jeg trenger webhotell i forskjellige serverparker. Er lei av at "alle" sidene går ned bare fordi Domeneshop blir hacket...
 

Gaasehud

Medlem
Jeg tenkte egentlig å gå for Webhuset, men serverne var ikke administrert og hørt at supporten kunne være så som så. Liker at det er en fast pris for support og at den er tilgjengelig omtrent når som helst. Men så er jo Webhuset litt rimeligere i utgangspunktet.
 

Nutz

Med lem
Dersom det er tungt innhold på sidene, så gjelder nok ikke Tonny's tidsestimater fra Hostgator. ;)
Er himla stor forskjell på overføringshastigheter eks:
Norge->Norge 10-12 Mb/s
USA -> Norge 1-2 Mb/s

Her har jeg målt med en pc med trådløst nettverk, som er flaskehalsen på denne maskinen jeg bruker nå (54 Mbps)
Selvfølgelig er det variasjoner både opp og ned ettersom hvilken server man måler mot i USA, men forholdet kommer i soleklart favør Norge - Alltid.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bruker Domeneshop og er fornøyd med de.

Bare for å nyansere litt ang. domeneshop's hostingtilbud:
Har selv administrert kontoen til kunde i 5 år på domeneshop, og har du en side med litt trøkk i (litt besøkende) hjelper det ikke engang å ha den største pakken de tilbyr.
Jeg tror de tilbyr dedikerte der, men da til en pris som sikkert matcher husleia til Røkke.
Selve supporten er relativ rask, om man ser bort fra helger, helligdager og evt. andre fridager.
Kvaliteten på supporten, ihvertfall via mail, er så som så, men man kommer stort sett i mål for hver gang forklarer man problemet mange nok ganger.
Betaling, teknisk og brukervennlighet ... der ligger de noen tiår tilbake i tid. Skulle egentlig ikke forundret meg om det var en commodere 64 som var hjernen bak hele domeneshops hostingløsning.

Så alt i alt... domeneshop er en meget god norsk reseller av domener, men skal du ha noe mere enn en side hvor du forteller om katta di og hva du spiste til middag bør du gå for et bedre alternativ. Forresten, en som skulle satt opp en side som handlet om katta si har neppe nok teknisk kunnskap til å få satt opp sida hos domeneshop.
 

kongen

kongemedlem
Ser helst at disse serverne står i Norge. Hvilke tilbydere er kjent for å ha de sikreste serverne? Er ute etter 2 forskjellige serverparker.

Skal sjekke ut Webhuset som anbefalles.
 
Topp