Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Northugs målgang

Albion

New Member
Som tidligere nevnt, er OP særdeles ledende - "uverdige, ufine, barnslige, nederdrektige", ærlig talt. Jeg vil heller si at målgangen til Northug var provokativ, men også personlig, og et uttrykk for glede. Northug er en personlighet som tar plass, og når han er en så enestående idrettsutøver som han er, syns jeg han skal få lov til å være det. Han ønsket også å provosere svenskene, og i hele vinter har han trollet konkurrenter opptil flere ganger - dere husker kanskje sprintprologen; jeg kan umulig ha vært den eneste som praktisk talt hørte at han sa 'U mad?' til de som lå bak ham da han snudde seg?
Nå skal det sies at denne sidelengse kryssingen av mållinja i seg selv ikke er så veldig bemerkelsesverdig - vi har sett det før, og man antar at Northug delvis gjorde det som en hyllest til Dæhlie. Grunnen til at vi kommer til å huske denne målpasseringen, er svenskenes reaksjon.
 

picxx

Well-Known Member
Kæm e Northug?

Har det noe med melodi grand prix å gjøre?
 

Nutz

Med lem
Hehe, fatter ikke at det går an å bli snurt av dette PA.
Har vi ikke nok religion i verden som folk blir tullete av?
 

picxx

Well-Known Member
Hehe, fatter ikke at det går an å bli snurt av dette PA.
Har vi ikke nok religion i verden som folk blir tullete av?

1. Du skal ikke tro at du er noe.
2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
8. Du skal ikke le av oss.
9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Finnes fremdeles nisser i nisselandet som tror at dette faktisk er en lov.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg synes dette var helt ok! Petter Northug er en av Norges råeste skiløpere noensinne som parkerer sin argeste konkurrent på oppløpet og demonstrerer overmakten ved målgang. Dette er helt konge!
Og, for de som har drevet med idrett og kjent dette adrenalinet pumpe, som Petter garantert kjente, forstår at man kan gjøre noe slikt i en sådan stund.

At det sitter en svenske og irriterer seg over målgangen i skuffelsen over sine egne landsmenns prestasjoner får så være.
 

peterandrej

pensjonert moderator
At det sitter en svenske og irriterer seg over målgangen i skuffelsen over sine egne landsmenns prestasjoner får så være.

Nå var det flere enn svenskene som fant dette kritikkverdig. Løperne fra Tyskland skammet seg over Northug blant annet.

Man kan sammenligne det med at jeg inviterte Msites på middag, spiste opp all maten selv for så å le ham opp i trynet etterpå. Ok, kanskje jeg bare var glad, men uhøflig? Selvsagt.

Janteloven ble primært brukt om det at OVERKLASSEN så ned på arb.klassen. Ikke kom å tro at du er noe, siden vi er mye bedre enn deg, og den greia der. Men idag brukes den feilaktig som et forsvar for elitens behov for å oppføre seg som idioter. Det rare er at arb.klassen forsvarer dem.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå var det flere enn svenskene som fant dette kritikkverdig. Løperne fra Tyskland skammet seg over Northug blant annet.

Man kan sammenligne det med at jeg inviterte Msites på middag, spiste opp all maten selv for så å le ham opp i trynet etterpå. Ok, kanskje jeg bare var glad, men uhøflig? Selvsagt.

Janteloven ble primært brukt om det at OVERKLASSEN så ned på arb.klassen. Ikke kom å tro at du er noe, siden vi er mye bedre enn deg, og den greia der. Men idag brukes den feilaktig som et forsvar for elitens behov for å oppføre seg som idioter. Det rare er at arb.klassen forsvarer dem.

Nå spiste vel ikke han opp all maten selv!?! Din sammenligning er så dårlig at jeg nesten ikke kan ta den seriøst.

Han var i sitt eget bryllup og tok med seg brudeparet på toppen av kaka selv - det er i alle fall slik jeg ser det!

Eneste grunnen til at dette blir noe oppstyr er at det er Petter Northug som gjorde det. Hadde hvem som helst annen gjort det hadde alle bare smilt og synes det var artig.
Jeg synes de som kritiserer dette er smålige og totalt mangler breddesyn i denne saken.
 

zapotek

Medlem
Ta deg en pils og ro ned nå Peter. Northugs målgang var herlig. Langrennsporten var iferd med å dø en sakte død før Petter kom.
 

picxx

Well-Known Member
Når folk har tid til å se på bortoverski og samtidig irritere seg over hvordan deltakerne krysser mållinja er det på tide å vurdere hvorvidt man burde bruke mere tid på konstruktivt arbeide.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Northugs målgang var herlig. Langrennsporten var iferd med å dø en sakte død før Petter kom.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Har aldri vært noe tilhenger av norsk skisport, men northug har virkelig vekt interessen. Digger virkelig at han går i mot "normene" og oppfører seg som skisportens Jesse James.
 
Topp