Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norwegian ute av Tradedoubler?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er Norwegian ute av Tradedoubler? Finner dem ikke naar jeg soker etter dem og har fatt flere eposter om at samarbeidet har blitt avsluttet paa mine nettsider.

Ingen som hadde vurdert aa sende ut en liten forvarsel paa dette eller?
 

picxx

Well-Known Member
Trodde det bare var jeg som var blitt ekskludert jeg :p

Synes det er røtent gjort av annonsører at de kutter ut slik på dagen jeg.
I andre programmer jeg bruker får man stort sett minst 2 uker på seg til å fjerne annonser på program som skal stoppes, men mulig disse mainstreamgutta er mere kåte på litt gratis klikk sånn helt på tampen..?
 

Ole

Medlem
Det er ganske lenge siden det ble sendt mail om at Norwegian ville avslutte sitt program.
 

picxx

Well-Known Member
Det er ganske lenge siden det ble sendt mail om at Norwegian ville avslutte sitt program.

Var det kun til utvalgte publishere det da?
Eneste jeg har fått var mailen jeg fik i går.
 

Ole

Medlem
Det stod i nyhetsbrevet som Norwegian sendte ut i desember, og nyhetsbrevet Tradedoubler sendte ut i midten av januar.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det noen andre alternativer da? Eller kutter dem ut affiliates helt?

Jeg har drossevis av nettsteder dem er bra integrert i og det ville vaere synd om jeg ikke kan tjene noe paa dem.
 

Ole

Medlem
Norwegian kutter ut affiliates helt. Alternativet blir å prøve å selge Norwegian-reiser via f.eks GotoGate, men jeg har dårlige erfaringer med det...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det gitt noe begrunnelse til det? Det er jo mildt sagt fryktelig irriterende, da Norwegian er det eneste norske selskapet som flyr til enkelte av destinasjonene mine..
 

Ole

Medlem
Det er ikke gitt noen annen begrunnelse enn dette:

Kjære affiliate
Norwegian skal gjøre endringer i sin markedsføring fra 2008 og vil i den sammenheng avslutte samarbeidet med TradeDoubler. Dette betyr at programmet opphører 31. januar 2008. Norwegian-programmet har vært i pause siden 9. oktober grunnet misforståelser knyttet til betaling. Dette har ført til at dere verken har hatt tilgang til statistikk eller mottatt betaling for salgene som har vært generert. Dette er nå rettet opp og dere har tilgang til statistikk på vanlig måte og vil motta den provisjon dere har opptjent. Norwegian ønsker å takke alle sine affiliates for samarbeidet i tiden som har vært. Tusen takk!
 

Mats@TD

Medlem
Dette har blitt informert om i en rekke nyhetsbrev og informasjon til alle Norwegian affiliates. Hvis dere har reservert dere fra å motta informasjon fra TradeDoubler, vil dere ikke motta slike e-poster.

Norwegian billetter er tilgjengelig for booking gjennom TravelPartner til enn høyere utbetaling en Norwegian.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis dere har reservert dere fra å motta informasjon fra TradeDoubler, vil dere ikke motta slike e-poster.

Ouch, der ligger nok svaret ja.. :eek:
På tide å begynne å motta nyhetsbrev fra TD tenker jeg :)
 

Ståle

Medlem
Norwegian billetter er tilgjengelig for booking gjennom TravelPartner til enn høyere utbetaling en Norwegian.

Er det bare meg, eller stemmer ikke det? Klarer ikke å få booket Norwegian billetter igjenom TravelPartner.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Tradedoubler begynte vel å sende ut informasjon om dette i oktober eller november 2007. Ligger nok en haug med Norwegian-relaterte mailer fra Tradedoubler i spamfilteret ditt, Kenneth :)
 

norwegian

New Member
Ikke så rart

Hei,

Nå kommer jeg virkelig til å terge på meg mange, men etter min mening er det deres egen feil at Norwegian slutter til tradedoubler!!

Har søkt mange forskjellige varrianter av bla. fly, flybilletter m.fl. hva er det som kommer opp på de første sidene?? NETTOPP drøssevis av optimaliserte sider som ALT av linker går igjennom Tradedoubler.

Så kan dere spørre dere selv om hvorfor skal Norwegian betale andre for å ligge på første side mens de selv havner langt bak i leksa?? Her har Norwegian vært nødt til å gjøre grep, de må kjøpe dyre søkeord for i det heletatt å være på side 1. Så ved å fjerne disse optimaliserte sidene vil garantert gi stor gevinst for dem.

Akkurat dette vil jeg tro kommer til å skje med flere andre også da dette eksemplet florer det av med andre programmer også
 

picxx

Well-Known Member
Så kan dere spørre dere selv om hvorfor skal Norwegian betale andre for å ligge på første side mens de selv havner langt bak i leksa?? Her har Norwegian vært nødt til å gjøre grep, de må kjøpe dyre søkeord for i det heletatt å være på side 1. Så ved å fjerne disse optimaliserte sidene vil garantert gi stor gevinst for dem.

All den tid 'norwegian' er et godt brukt søkeord vil nok ikke disse sidene forsvinne, men de vil nå heller bygges og peke til andre flyselskaper enn norwegian.
At norwegian med dette velger å sende trafikk til sine konkurrenter istedet for å dele overskuddet med sine affiliates er vel noe de selv får svare for.
Kampen for å ligge på topp på søkeordet 'norwegian' vil nok ikke bli mindre fordi de velger å trekke seg fra TD.

Barnehagementalitet betegner jeg dette som. "Får ikke vi, skal jommen ikke dere få noe heller!"
 
Sist redigert:
Topp