Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nuf as mva

Grbo

New Member
Opprettet et NUF i april, i slutten av april sendte vi inn registrering i MVA registeret. Denne kom aldri frem i følge Skatteetaten, har nå endelig fått frem registreringen, men bare rot, først krevde dem alle faktura vi har hatt siden oppstart slik at dem var sikker på at vi hadde plassert 50.000 i omsetning, vi har vel nærmere 6-700.000 i omsetning, fikk nytt brev i dag, at dem ikke har rett kommune nr på oss og at det ikke står registrert noen ansvarlige personer i Norge, dem krever også attaster på firma registrering i England.

Kjenner jeg blir lei av dem, også vår regnskaps fører stiller litt spørsmål om hvorfor dem er så vanskelig. Er det ikke bare å registrere og være glad dem får inn moms kroner?
Vi har planlagt og ved årsskifte og slette NUFet og opprette ett AS i stedet.(uavhengig av dette) Hva skjer om vi bare gir blanke i mva registrering og innbetaling, og rett og slett bare sletter selskapet og oppretter ett nytt AS som overtar all drift og varebeholdning etter NUFet? Kan dem komme å kreve ASet da? Eller er vi i NUFet på noen måte ansvarlig for MVA?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Alle må da dokumentere at de har omsetning, og alle selskaper skal ha en kontaktperson bosatt i Norge - så dette er vel i bunn og grunn ikke så merkelig!

Det jeg stiller spørsmål om er hvorvidt skatteetaten har behov for attest på at selskapet er registrert i England. Dette er vel allerede levert til Brønnøysund ifm registrering av NUF regner jeg med.

Når det gjelder unndragelse av merverdiavgift (MVA) så er det jo først selskapet og deres daglige leder som er ansvarlig for dette. Så en daglig leder vil kunne forfølges og straffes for dette, og i ekstreme tilfeller vil jeg også mene at han kan holdes økonomisk ansvarlig.
Videre vil det være NUF'et sitt utenlandske selskap de må gå på. Her er det nok mer et kostnadsspørsmål for etaten før de trår til for alle kluter vil jeg tro.
 

sta

Medlem
Hva skjer om vi bare gir blanke i mva registrering og innbetaling, og rett og slett bare sletter selskapet og oppretter ett nytt AS som overtar all drift og varebeholdning etter NUFet? Kan dem komme å kreve ASet da? Eller er vi i NUFet på noen måte ansvarlig for MVA?

Du kan ikke uten videre bare overføre alle verdier til et nytt selskap og legge det gamle ned. Skylder NUFet Staten penger vil Skatteetaten uten tvil kunne gå på ASet og kreve utlegg i verdiene du har overført fra NUFet.
 
Topp