Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nuf og lønning av seg selv

Hei. Jeg har opprettet et nuf selskap nå og trenger litt hjelp til å finne ut følgende. Jeg skal lønne meg selv og lurer på om dere kan hjelpe meg med å gi tips til hva jeg trenger å vite? Har lest en del på Bedin.no om hva jeg trenger å gjøre for å registrere bedriften som arbeidsgiver og arbeidstaker så det er i boks. Så må jeg opprette en skattetrekkskonto som er låst av banken. Så må jeg anskaffe otp pensjonssparing eller må jeg det?

Så kommer det med lønn, er det pålagt å ha et lønnssystem? Dette sto på bedin "1) For å innrapportere elektronisk via lønns- og personalsystem, må bedriften benytte et system som er godkjent for dette av NAV. Innrapportering via lønns- og personalsystem er den løsningen som gir størst effektivitetsgevinst for både arbeidsgiver og NAV. I tillegg slipper arbeidsgiver årskontrollen ved å benytte seg av denne løsningen."
Hva må jeg tenke på når jeg skal jobbe med nuf og ansette meg selv?

Tusen takk for all hjelp!
 
1) OTP trengs ikke med bare en ansatt. På den andre siden er ordningen økonomisk gunstig om du tar ut 600K+ i lønn og er 45år +.

2) Du trenger ikke et lønnssystem. Et regneark som forteller deg ferielønn og AGA på lønn & ferielønn er hjelpsomt. Ingen lovkrav om system.

3) Altinn er kjekk å bruke uten noe spesielt system.

Du kan kjøre hele lønnsprosessen manuelt uten noe problem og innberette AGA og skattetrekk manuelt.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp