Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside-boost og nøkkelorddomene effekten borte?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det flere som har merket at ny nettsider (t.o.m med nøkkelord-domener) ikke får samme boost som de gjorde tidligere? Ofte kunne man jo rankere på førsteside på søkeord med konkurranse om man hadde noen halvgode lenker og nøkkelord.no domene.

Denne effekten ser ut til å være borte, eller nedtonet en god del. Andre som har merket det samme?
 

sKrud

Meget sliten student
Dette er et av de mange endringene som har blitt gjort av Google i deres siste oppdatering.

Jeg har tolker det slik at innhold er viktigere nå, enn noen gang før..

Å om du skulle ha søkerord.no, så bør domenet ha et par år på seg før det gir autoriteten vi tidligere har sett på nye domener..
 
Jeg liker dette godt gjør at spam domener ikke greier å komme like bra ut i Google.
 

kongen

kongemedlem
nøkkelord.no er fortsatt den aller enkleste måten å ranger på "nøkkelord" på.

nøkkelord-123-guide.com er ikke et godt domene for å rangere på "nøkkelord" på.
 

zapotek

Medlem
Husk også at det finnes flere nettsteder som har skrevet noe om hvert nøkkelord nå enn for noen år siden. Det gjør det selvsagt vanskeligere for helt nye nettsteder å ranke fra dag 1.
 

Ole Avranden

utvandret
Den boosten et nytt nettsted fikk har gradvis blitt redusert, og er nå nærmest borte. Nå krever det en del planlegging for å gi et nytt nettsted en kjærkommen boost ved lansering ;)
 

picxx

Well-Known Member
Har lagt merke til dette og synes det er en psitiv forandring.
Tror nok +1, G rich snippets og innhold vil vektlegges stadig mere fremover.
 

Erlend

Medlem
Har lagt merke til dette og synes det er en psitiv forandring.
Tror nok +1, G rich snippets og innhold vil vektlegges stadig mere fremover.

Er nok ikke lenge før det blir tilbydd 1+ på nettsidene til folk om det ikke allerede gjøres? (mot betaling)
 

zapotek

Medlem
Har lagt merke til dette og synes det er en psitiv forandring.
Tror nok +1, G rich snippets og innhold vil vektlegges stadig mere fremover.

Det er nok ikke mange år før de sidene som har "tynt" innhold er ferdige. Fantastisk innhold er den eneste virkelige langsiktige SEO-strategien. Rich snippets er jo i utgangspunktet et bra påfunn, problemet er at det er for lett å manipulere slik at G kommer nok til å gjøre noen endringer her etterhvert. Are Rich Snippets the New Generation of Spam? - YouMoz | SEOmoz
 

Erlend

Medlem
Det er nok ikke mange år før de sidene som har "tynt" innhold er ferdige. Fantastisk innhold er den eneste virkelige langsiktige SEO-strategien. Rich snippets er jo i utgangspunktet et bra påfunn, problemet er at det er for lett å manipulere slik at G kommer nok til å gjøre noen endringer her etterhvert. Are Rich Snippets the New Generation of Spam? - YouMoz | SEOmoz
Se for eksempel på kredittkort. Det blir litt feil at en side som ikke har oppdatert informasjon, men bare mange lenker til ulike kredittkort ligger som nummer 1. Enig?
 

picxx

Well-Known Member
Rich snippets er jo i utgangspunktet et bra påfunn, problemet er at det er for lett å manipulere slik at G kommer nok til å gjøre noen endringer her etterhvert.

Problemet med rich snippets og open graph (flere?) er at de ikke er universelle.
Hadde de vært universelle, lik meta tags, hadde ihvertfall jeg spart meg mye tid på å kode inn disse og kunne da heller brukt tiden på det de sier er viktigst....innhold.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Se for eksempel på kredittkort. Det blir litt feil at en side som ikke har oppdatert informasjon, men bare mange lenker til ulike kredittkort ligger som nummer 1. Enig?

Enig.

Ikke bare fordi jeg er i den nisjen selv, og gjerne skulle hatt den førsteplassen istedet for at en statisk side har den, men fordi jeg syntes det er helt naturlig at Google belønner aktivitet. De vil jo hele tiden vise oss nyttig, relevant informasjon og sannsynligheten for å finne dette er nok større når innholdet er ferskt.

Hvor mye av infoen om kredittkort fra 2009-2010 gjelder i dag f.eks?

Renter, fordeler, betingelser, gebyrer etc etc blir jo stadig forandret.
 

Tonny Kluften

Administrator
Et eksempel. Nøkkelordet "lån".
lån.as, som er et nesten nytt domene, gjør det ok fordi det har nøkkelordet lån i seg, ikke fordi det har fantastisk SEO eller organiske innlinker (det har det ikke i det hele tatt).
En helt annen ting når det gjelder "lån" er at Google definitivt har laget en manuell rangering for side 1. Over natta for ganske kort tid siden så inneholdt plutselig side 1 kun reelle lånegivere, affiliatessider er skjøvet ned til side 2. Og slik har det vært siden.
Det samme kan skje med kredittkort.
 
Sist redigert:
Topp