Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside - hva nå?

Hei alle sammen

Jeg fikk plutselig noen timer til overs, og hva passet vel da bedre enn å lansere en ny nettside. Nettsiden er en enkel oversikt over forskjellige norske jobbportaler, og ikke overraskende heter da også nettstedet Jobbportaler.no ( www.jobbportaler.no )

I bunn og grunn er det en svært enkel nettside basert på Wordpress med standard Twenty Seventeen utseende, og kun en enkelt underside som forside. Ut over dette har jeg installert Limit Login, WassUp (fordi jeg er nysgjerrig) og noe som heter Slimstat.

Så er spørsmålet - hva nå?

Jeg burde kanskje videreutvikle siden litt, og har mange idéer rundt dette, men er det noe opplagt jeg bør begynne med? Eller er den i og for seg grei som den er? Den utfyller den funksjonen den er tiltenkt allerede nå, og besøkende har heller ikke latt vente på seg.

Alle tips og råd mottas med takk ...

Mvh Dan
 

Stoppet

Banned
Jeg ville valgt et annet tema for siden. Tenk på hvordan du ønsker at det ferdige resultatet skal se ut noe frem i tid og velg tema ut i fra det. Jo mer innbydende siden er, jo mer vil de besøkende føle seg "hjemme".
 

Oscar

Member
Off, standard wordpress ser ikke bra ut. Ta en titt rundt etter noe annet f.eks hestia eller iildy. To helt fine og enkle å bruke temaer. Samtidig ville jeg installert ssl (https) for å ranke høyere i Google. Greide å slå en godt etablert nettside med det for litt siden på ranking :)
 
Ok, SSL er installert. Vurderer å legge til en "Om"-side og kanskje en blogg. Eventuelt en "Kontakt"-side med tanke på endringer o.l.

Hvilke temaer anbefales? Føler meg litt lost akkurat der.

Og så skal det vel sånn "Cookievarsel" på? Eller er det gått bort fra igjen?

Mvh Dan

PS: Litt kuriøst kanskje, men siden har i følge WassUp så langt hatt 970 besøkende og 1725 sidevisninger. Hva Google Analytics sier vet jeg ikke ennå, men nok en del mindre. Moro uansett da :)
 

Ole Avranden

utvandret
Cookievarsel skal fremdeles stå på siden, men du trenger ikke plage brukerne med store felter som må lukkes - eller verre - popups.
Bare skriv en cookieadvarsel i foten, helt plain tekst, det holder.
 

Jens1986

Medlem
Småting du kan fikse:
- Favicon
- Endre bilde eller theme som Dostojevskij nevner
- Endre title tag og meta description
- Lage en sorteringsfunksjon hvor man kan huke av for det man vil se. Nå kan jeg ingenting om rekruttering og bemanning, så jeg vet ikke om det er naturlig å skille f.eks. bemanningsbyrå og vikarbyrå, eller om det er naturlig å kunne sortere ut etter fylke
- Litt tekst øverst om jobbportaler, mer tekst om bemanningsbyrå, vikarbyrå etc i bunn for seo hvis du har planer om å ranke opp siden
- Tracke antall klikk ut dersom du på sikt har tenkt å ta betalt for å sende trafikk ut
- Et enkelt skjema nederst på siden hvor man kan sende inn tips/bugs
 
- Favicon er et godt råd, men lurer på å få laget en logo først
- Kommer nok til å skifte bildet i første omgang, og senere kanskje også temaet. Fungerer i og for seg greit enn så lenge
- Title tag og meta description vet jeg ikke så mye om. Får google litt.
- Sorteringsfunksjon har jeg tenkt en del på. Nå la jeg ut alt alfabetisk bare for å "komme på lufta". Har vurdert å sortere på geografi, fag, tema og så videre, eventuelt lage en egen infoside for hver enkelt aktør.
- Tenkte å lage en blogg som tar for seg en del om hva de forskjellige begrepene (ord og uttrykk)
- Tracking har jeg null peiling på, men jeg har veldig mange besøkende på siden allerede
- Skjema for bugs og tips tenkte jeg å legge inn på egen underside

Mange gode råd å gripe tak i - tusen takk for hjelpen :)

Mvh Dan
 

Tor2

Member
Jeg finner siden litt uoversiktelig. Hadde jeg vært på jobbleting hadde jeg ikke ønsket enda en liste å lete i gjennom.
Det er mulignes mye jobb, men jeg ville ha kategorisert den alfabetiske oversikten med 2 - 3 kolonner med logoer av bedriften og tekst under. Får du til dette responsivt mener jeg det kan se ganske bra ut.

Lykke til!
 
Topp