Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny pingetjeneste: Blopp.no

Anders

Medlem
Vil jo få et mye riktigere bilde ved anonym vote, flere som gidder. Er jo tiltak og registrere seg for å stemme! Helt ok å kreve registrering ved å poste nyhet, men håpløst system for å stemme...
 

picxx

Well-Known Member
Den virka ikke så dum, men liker fortsatt ikke ping-konseptet.

Annonym vote er ikke så kurrant, fordi da gidder vel ikke så mange registrere seg og da blir det vel ikke heller så mye diskusjon & community.

Kan du forklare oss uopplyste hva et "ping-konsept" er, for denne siden er ikke noen pingside, det er rett og slett en diggklone.

Med en brukermasse på maksimalt 3 millioner er det vel ikke så smart å sette altfor strenge krav til stemming? Om man derimot har en potensiell brukermasse på litt over 6 milliarder kan man faktisk gjøre akkurat det.
 

Geir E.

Medlem
Kan du forklare oss uopplyste hva et "ping-konsept" er, for denne siden er ikke noen pingside, det er rett og slett en diggklone.

Med en brukermasse på maksimalt 3 millioner er det vel ikke så smart å sette altfor strenge krav til stemming? Om man derimot har en potensiell brukermasse på litt over 6 milliarder kan man faktisk gjøre akkurat det.

Jeg tenker på at innlegg blir automatisk sendt inn (etter man har trykket på "publish post"). Etter som jeg har fått svar på skal det visstnok bare væer fra bloggarkivet.

Jeg tror personlig ikke at å registrere seg er så mye bry, de fleste som bruker en sånn tjeneste har jo facebook, nettby, wordpress, openid, email og blogg osv.

Kvalitet over kvantitet på innlegg.

De fleste i 2009 setter av 15 sekund på å registrere seg viss de finner en bra tjeneste?

*alt dette er bare mine meninger, jeg sier ikke at jeg sitter med fasiten.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tenker på at innlegg blir automatisk sendt inn (etter man har trykket på "publish post"). Etter som jeg har fått svar på skal det visstnok bare væer fra bloggarkivet.

Ved en pingtjeneste kan man legge inn sin url eller rss feeed og innlegget vil automatisk komme opp på listen.
Ved å manuelt legge inn ett innlegg eller en side er det ingen pingtjeneste, men en diggklone.
bloggurat.net og blogglisten.no er en pingtjeneste.
kudos.no og digg.com er diggtjenester (kall dem gjerne web 2.0 topplister).
Mange som tar feil ang. dette Geir :)
 

muffins

Medlem
Kan jo bli en ok tjeneste dette her, men føler at designmessig så kunne siden definitivt fått en overhaling.
 

Gaasehud

Medlem
Nå skrev jo TS at dette var en pingtjeneste, men dere får diskutere i vei, picxx og Geir. Var ikke akkurat så stilig at jeg falt av stolen, men ser helt greit ut.

Enig meg muffins; ok, men tamt design. Ser ut som en html-fil som mangler css-filen og bilder. :p
 
P

Petter - neppe.no

Guest
Ping

Blopp støtter automatisk ping fra WordPress-blogger. Bruk Autoping Norway for å få det til. En god stund siden dette kom på plass -men jeg har ikke orket å registrere meg (igjen) her inne på forumet.

Utseendet er også litt oppdatert siden kommentarene i denne tråden -men det er jo et minimalistisk design, da. Ingen reklame som begraver budskapet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Blopp støtter automatisk ping fra WordPress-blogger. Bruk Autoping Norway for å få det til. En god stund siden dette kom på plass -men jeg har ikke orket å registrere meg (igjen) her inne på forumet.

Utseendet er også litt oppdatert siden kommentarene i denne tråden -men det er jo et minimalistisk design, da. Ingen reklame som begraver budskapet.

Er det ingen mulighet å pinge uten å måtte legge inn den pluginen eller pinge manuelt?

Jeg vil jo bare legge til ping adressen i WP som jeg gjør med alle andre....
 

gjedda63

Medlem
Ved en pingtjeneste kan man legge inn sin url eller rss feeed og innlegget vil automatisk komme opp på listen.
Ved å manuelt legge inn ett innlegg eller en side er det ingen pingtjeneste, men en diggklone.
bloggurat.net og blogglisten.no er en pingtjeneste.
kudos.no og digg.com er diggtjenester (kall dem gjerne web 2.0 topplister).
Mange som tar feil ang. dette Geir :)

Er vel god (gammel) bookmarking det her ?
 
P

Petter - neppe.no

Guest
Ping

Er det ingen mulighet å pinge uten å måtte legge inn den pluginen eller pinge manuelt?

Jeg vil jo bare legge til ping adressen i WP som jeg gjør med alle andre....

Blopp bruker en spesielt tilpasset variant av XML-RPC ping for å kunne verifisere bruker+passord og putte saker i kategorier. Dette skal gjøre auto-ping-prosessen mer sikker med tanke på spam og automatisere sortering av det som pinges.
 
P

Petter - neppe.no

Guest
Login

Kjekt å vite.

Registrere deg igjen? Hva med den gamle login?

Jeg tror jeg ba om å bli slettet som bruker pga at jeg mottok uønsket e-post som ikke hadde noe som helst med min aktivitet her å gjøre.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Blopp bruker en spesielt tilpasset variant av XML-RPC ping for å kunne verifisere bruker+passord og putte saker i kategorier. Dette skal gjøre auto-ping-prosessen mer sikker med tanke på spam og automatisere sortering av det som pinges.

Dette gjør det jo veldig mye mer tungvint å bruke tjenesten! Jeg er ikke glad i alt for mange plugins, og da spesielt ikke de som er nødvendige... Samt det å registrere seg 100.000 steder!

Jeg ville nå vurdert å gjøre som de fleste andre å få til pinging uten registrering!
 
Topp