Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny publiseringsløsning.

owis

Medlem
Hei.

Vi skal bytte til en ny og bedre publiseringsløsning. Hvordan skal jeg enkelt få lagt inn den nye nettsiden våres samtidig som vi får beholde pagerank og ikke raser på lista til google? Tror jeg har hørt om en permanent redirect eller noe??
Trenger all den hjelp jeg kan få!

Takker!

Øystein
 

Keanu

Geek
Som brukernavn sier, er 301 redirect det du er ute etter. Det overfører også "linkjuice" fra de gamle sidene til nye.

Om det er designbelysning du skal ordne, så kan det fort bli litt mer avansert. For det første kjører du windows-server, som brukernavn også sier, som gjør at du ikke kan bruke htaccess for redirect.

For klassisk ASP (ikke .Net) skulle dette ordne redirect:
Kode:
<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status="301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location", "http://www.din-nye-side.com"
%>

Problemet er at mange (de fleste?) av produktene dine er på en og samme "side", med en spørring. Om du vil redirecte hvert enkelt produkt til den nye siden for det produktet, må du gjøre en del mer avansert, ved å sjekke spørringen (variablene) som blir sendt med til siden.
Om du bare skal bevare linkjuice (vel å merke muligens ikke til samme produkt) og passe på at folk som går inn på en gammel URL ikke kommer på en 404-side, eller en utdatert side, så skulle det over fungere.

(PS: Jeg er ikke noe utprega ASP-koder, så jeg kan ikke garantere at koden over er optimal.)
 

Keanu

Geek
Hmm. Det nettstedet har ? i urlen. Kan man fortsatt redirecte ASP side for side da? Det kan man nemlig ikke med PHP.

Det han må gjøre, er å skrive ASP-kode som sjekker hvilket produkt som hører til den URL'en, og redirekte til riktig ny adresse.
Etter alt hva jeg forstår så skal det være fullt mulig å gjøre det samme også i PHP, men muligens ikke ved hjelp av htaccess (har ikke vært innom problemstililngen).
 

Keanu

Geek
Er ikke helt sikker på hva du mener, men i PHP så kan man ikke redirecte 301 med .htaccess f.eks. mittdomene1.no/thinge.php?id=123&rkukk=kols til mittdomene1.no/kols

Det jeg mener er at det er forskjell på htaccess-redirect og php-redirect. Hvis man redirecter i htaccess, så har det ikke noe å si hvilket språk det gjelder, da htaccess er en del av web serveren, ikke knyttet opp mot noe språk.

For å redirecte med PHP slik du vil, så er det fullt mulig (jeg testa det for å bekrefte).

PHP:
<?php
if (($_GET['id'] == "123") && ($_GET['rkukk'] == "kols")):
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://mittdomene1.no/kols" );
else:
?>

Ditt ordinære innhold

<?php
endif;
?>
 

owis

Medlem
Dan gamle er en asp som dere vet den nye er en .net løsning. slik jeg forstår det da skal jeg gjøre slik som Keanu sier..
Så koden må legges til før den nye siden legges ut på det samme domenet?
Og den skal ligge på alle sider som skal overføre "linkjuice"?
 
Topp