Kjapp og trygg hosting for Wordpress

(Nybegynner) Hvorfor bruke Google+ i SEO syfte?

Här kommer en till video till er här på Webforum ifrån underbara BULGARIEN! :)

Denna är riktad till nybörjare och är en bra början på en SEO strategi (bättre än vad 98% av alla norska sidor gör just nu):


Det jag går igenom i videon är:

Många søker idag på google när dom ska finna fram till produkter och tjänster och det google vill och gillar är när vi använder deras produkter, så alltså om du har en google+ sida och är aktiv där så kommer google tacka dig och göra dig mer relevant på deras sökmotor.

Google har ett direktiv för bedrifter som gör det lätt för kunder lokalt att hitta dig och när du har en bedriftsida på google så kommer den upp på detta och fler kunder kan hitta fram till dig genom google maps.

Lägg till dina kunder så de kan följa dig på Google+ och detta gör det även mer relevant till deras krets vilket gör att du direkt når ut till flera och har mer möjligheter.

Har du några spörsmål så ställ dom här eller skicka gärna ett PM! :)
 

tradingnorway

New Member
Dersom du søker på et brand, vil du ofte få Google plus-siden opp til høyre, i "margen". Ellers vil du generelt ved å syndikere innholdet ditt ut, ikke bare til Google Plus, men andre nettsider (sosiale nettsider, sosiale bokmerker m.fl.) øke relevansen din hos Google, siden du da får en attribution link tilbake.

Videoen over var for min del ikke så hjelpsom, siden den ikke går i dybden på noe -- litt som de som sier "skriv bra innhold, så kommer rankingene".
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har flere Google+ sider, men det viser seg svært vanskelig å få disse verifisert ho Google?? Har du noen tips der @Christoffer-B ?

De må absolutt sende et kort eller noe for å få de verifisert noe som er forhistorisk i vår verden.....
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har aldri hatt noen problem med dette. Her er Googles egen guide: https://support.google.com/business/answer/4569085?hl=en

Du vet den er verifisert når det viser et en liten hake (check mark) ved siden av URL-en på Google Plus-siden, under "about".

Nå var jeg litt upresis med mitt innlegg her, det jeg mente var å få verifisert en lokal G+ side som du da senere kan knytte opp mot en eksisterende side for din bedrift. Nå den er verifisert så dukker den opp i Google maps. Det er denne verifiseringprosessen som jeg ikke kommer igjennom. Har prøvd et par ganger, Google skal sende et postkort med en kode på, med det kortet kommer aldri, vet om flere norske som har samme problem.

https://support.google.com/business/answer/2911778
 
Har du noe dokumentasjon på at man blir mer synlig i SERP ved å bruke Google+?

Som rubriken säger så är detta för nybörjare men social börjar spela in på SERP (för er som inte vet så betyder detta vart din sida rankas i google söken alltså på vilken sida och hur högt upp) kan visa till ett diagram ifrån Moz:

http://moz.com/blog/weighting-the-clusters-of-ranking-factors-in-google-analytics-whiteboard-friday

Såklart så spelar det andra in mer men för en nybörjare så är det en bra start att börja här och även med Google local så kan du lätt få en boost till första sidan om du rankar för ett sökord utan någon bra SEO konkurrans.

google-local.png
 
Jeg har flere Google+ sider, men det viser seg svært vanskelig å få disse verifisert ho Google?? Har du noen tips der @Christoffer-B ?

De må absolutt sende et kort eller noe for å få de verifisert noe som er forhistorisk i vår verden.....

Har du skrivit in rätt postadress dit de ska skicka korten?

Om det skulle vara så att du prövat ett par gånger utan lycka så rekommenderar jag att du ringer in till Google Support och får dom till att reda ut det för dig:

http://www.google.com/intl/no/contact/
 
Kanksje et dumt spørsmål, men hvordan vet man om en g+ side er verifisert? Jeg har en g+side til www.theprovenceguide.com men jeg aner ikke om den er verifisert..

Abc

Du måste skicka ett brev på posten till din adress eller den adressen du har registrerat ditt företag på för att få den verifiserad. Denna videon kan hjälpa dig:


Om du skulle behöva mer hjälp och ni vet flera som behöver det så kan jag spela in en sådan video på svorska (haha) så det blir lättare att förstå! :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Har du skrivit in rätt postadress dit de ska skicka korten?

Om det skulle vara så att du prövat ett par gånger utan lycka så rekommenderar jag att du ringer in till Google Support och får dom till att reda ut det för dig:

http://www.google.com/intl/no/contact/

Adressen er 100% korrekt....Prøvde dette to ganger i fjor, 2-3 måneders mellomrom. Det kom aldri noe postkort....

Prøvde på nytt igjen i går så får vi se om det kommer noe denne gangen....
 
Adressen er 100% korrekt....Prøvde dette to ganger i fjor, 2-3 måneders mellomrom. Det kom aldri noe postkort....

Prøvde på nytt igjen i går så får vi se om det kommer noe denne gangen....

Ska spela in en video där jag går igenom Verifiserings Prossesen steg för steg så kan du följa den och se om du har gjort rätt. :)
 
Har gjort alt etter boka, vet om flere andre også som ikke har fått disse postkortene....

Se bildet, det eneste som mangler er koden. Vis vedlegget 953

Jag vet exakt vad du menar.

Jag har hjälpt andra som haft detta problemet med och oftast så är det fel adress eller så skriver de inte med nått namn och då kommer det aldrig fram.

Säker på att det är rätt postadress, annars som sagt så borde du ringa Google Support och prata med dom.
 
Topp