Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye sider lansert: trommeportalen.no

Dag Frogner

Supermedlem
trommeportalen.no er Norges eneste nettside som er spesielt rettet mot trommeslagere og slagverkere. Det hele startet som et forum på en gratisserver, men etter å ha gått over til å kjøre forumet selv (bruker phpbb) en stund, lanserte jeg en tilhørende nettside i Januar 2009. Disse var ikke mye å skryte av, så i april ca startet jeg jobben med å lage nye. Jeg har ingen som helst erfaring med hverken Joomla (som jeg har brukt) eller noen andre cms-system, så dette har vært en lang vei med bruk av prøv og feil-metoden. Jeg har også full jobb, kjerring og to småunger i hus, så derfor har dette tatt sin tid.

Jeg er godt fornøyd med sidene så langt, men det er sikkert noe (me?) å sette fingeren på. Jeg har ikke fått lagt ut så altfor mange artikler fra det gamle nettstedet, men disse ville komme på plass fortløpende. Av funksjoner så er det ikke så mange ennå, men jeg håper disse sidene kan vokse seg store og sterke og drømmen hadde jo vært å en eller annen gang kunne leve av dette, da jeg kunne fokusert 100% på det og ikke "kun" ha det som en hobby ved siden av alt annet. Men frem til det så tar det litt tid før flere ting er på plass, da det er ganske tidkrevende og det er kun jeg som jobber med denne siden.

Tar gjerne i mot tilbakemeldinger av alle slag! :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Siden du markedsfører siden som trommeportalen.no og ikke med www bør du også sørge for at trommeportalen.no leder til www.trommeportalen
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Råtøff design! :) Men stemmer for at siden er midtstilt, liksom der jeg kaster blikket på skjermen, dog sitter jeg på en stor skjerm. Midtstilt tror jeg hadde vært pent – hvorfor ikke?

Lykke til! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ser ut til at du i alle fall har forstått konseptet for å lykkes med både artikler, forum og nettbutikk.

Får du med deg bransjen på dette og får dem inn som annonsører er det nok god butikk - eller at du får skikkelig fart på nettbutikken med litt salg av stikker og annet utstyr til å begynne med.

Sidene tiltaler ikke meg så veldig pr dd designmessig - men, er sikker på at dette går seg til etterhvert som du vokser.

Lykke til med satsningen!
 

Dag Frogner

Supermedlem
mattisas: Takk for det! :) Grunnen til at jeg valgte venstrestilt var vel fordi jeg har satt av plass til annonser i størrelsen 160x600 på høyresiden istedet for å evt ha de på begge sider (blir i så fall en smal nettside) om jeg velger midtstilt.

Msites: Bransjen er forsåvidt med, men er noen faste annonsører som går igjen, samtidig som mange (ofte de største) er omtrent umulig å få tak i. Ang nettbutikk så har det aldri vært meningen å ta opp konkurransen med andre nettbutikker, men å i hovedsak selge merch til sidene. Stikker som selges med min logo til en fornuftig pris er jeg redd er såpass dårlige at jeg ikke tror det hadde solgt så bra. Har prøvd mange typer til 50-60kr paret og det kan ikke sammenlignes med de som koster f.eks 150kr paret. Men får se etterhvert hva som dukker opp der. Først må jeg få solgt ut litt for å få litt kapital.

Ang designet er jeg personlig veldig godt fornøyd. Syntes det er rolige, behagelige farger og et generelt "proft" og godt design.

Ting må i aller høyeste grad gå seg til etterhvert, ettersom det kun er meg som driver med dette og jeg har jo også full jobb og liv som familiefar ved siden av. Men føler jeg er på rett veg. Det viktigste nå er å få tak i flere fra bransjen og få inn annonsører.

Vi er tross alt unike på dette i Norge, så tror det er mange muligheter for trommeportalen.no i fremtiden.

Tonny: Ja, har god kontakt med Erik og har vært med på å arrangere trommeclinic med han et par ganger tidligere. Kommer nok til å finne på mer sprell med han senere. Som du sier, god butikk for begge to. :)

Takk for tilbakemeldinger! :)
 

Bjørnar

Gründer
etter å ha lest tromme-z i musikkpraksis i noen år, var dette stas å titte på. i tillegg til storforbruker av de vinrøde weckl-stikkene:)

meget godt jobba, dette var knall!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Bare for å nevne det her også, men midtstilt vil jeg så absolutt anbefale her. 1280x800 er min skjermoppløsning (ganske normalt på laptops) og det blir litt sånn "ekkelt" når siden kommer til venstre. Jeg føler en form for et ubehag når jeg skal lese faktisk, noe jeg veldig sjelden får.

Selv om nettsiden er midtstilt betyr jo ikke det at du MÅ ha annonser på begge sidene. Det kan også bli pent med bare annonser på høyre side selv om nettsiden er midtstilt.
 

xcp

Medlem
Jeg har null peil på trommer og slagverk bortsett fra at mine fremtidlige barn ikke skal få dette før de har flytta ut :p

Men spennende prosjekt. Jeg syntes også designet var behagelig, men som de andre sier så bør du få den midtstilt. Man får av en rar grunn et litt mer profesjonelt utseende da.
Ønsker deg lykke til med dette, kommer nok til å slå ann da det finnes et marked for det :)
 
Topp