Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsbrev - bruk og software?

n0stra

Medlem
Begynner å ha en stor liste med folk som har ført seg opp på nyhetsbrev på butikkene våre. Har dog ikke fått benyttet de til noe spesielt siden vi ikke har ønsket å missbruke muligheten.

Jeg har sett litt på tjenester som MailChimp og tilsvarende. Det ligger også tjenester inne i magento som kan benyttes. Når jeg leser informasjon rundt MC så ser jeg jo at det har blitt mye strengere funksjoner som rensker unna masseutsendelser og at om jeg bruker egen epostserver kan dette straffe seg? Er dette ren svada for å selge egne løsninger eller hvor mye har det for seg. Snakker vi et problem om man sender titusener eller vil dette også skurre om man bare sender 1000 mail om gangen?
 

Tonny Kluften

Administrator
... om jeg bruker egen epostserver kan dette straffe seg? Er dette ren svada for å selge egne løsninger eller hvor mye har det for seg. ...

Dette er definitivt ikke svada. Du kan få utrolig mye krøll hvis du blir svarte/grå-listet hos spamkontrollørene. Jeg anbefaler ingen å bruke egne servere/navneservere/IP-adresser til å sende ut massemail.

Jeg bruker Email Marketing Software - YMLP
 

n0stra

Medlem
Dette er definitivt ikke svada. Du kan få utrolig mye krøll hvis du blir svarte/grå-listet hos spamkontrollørene. Jeg anbefaler ingen å bruke egne servere/navneservere/IP-adresser til å sende ut massemail.

Jeg bruker Email Marketing Software - YMLP

Fordeler/ulemper opp mot Mailchimp?

Trenger stort sett bare å få eksportert epostlistene mine, ha en grei løsning for visning både med og uten html koding, mulighet for å melde seg av lista og ingen ekstern reklame (ser bare utrolig cheesy ut). Statistikk på hvor mange som åpner osv er jo også kjekt.
 

hansson

Langveisfarende
Tror det er veldig vanlig å bruke Mailchimp el.l., de færreste bryr seg nok om navnet på tjenesten viser et sted enten i mailen eller på avmeldingssiden f.eks. Bruker selv Campaignmonitor.com som er betalt men billig (stykkpris på fem us cents per mottaker) og godt fornøyd med dette. Ulempen med MC og CM er at det kan være vanskelig å få inn listene dine der hvis du ikke har noen god forklaring på hvordan du har samlet inn adressene. De er ganske pirkete.
 
Sist redigert:
Topp