Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsdesign - Wordress

Demilio

Medlem
Jeg er fasinert av nyhetsdesign og har derfor laget et nytt nyhetsdesign til min blogg. Årsaken er egentlig for å utvikle meg og samtidig ha litt referanser på akkurat dette området.

Designet er, som mange sikkert ser, inspirert av BBC News, CNN, Reuters og NY times.

Såhh.. hva syns dere? Noen som har lyst til å ta en kikk å si hva de mener?

Klikk her for å se bloggen

Jeg er klar over at søkefeltet i toppen og tabben på høyresiden ikke fungerer.

Om noen har noen kule forslag så si ifra :)
 
Sist redigert:

agrimsrud

Medlem
Du har fått til en oversiktlig og typisk nyhetslayout! :)

Det jeg savner er et hint om hvilken tab som er aktiv i tabvinduet til høyre på hovedsiden (Siste, Emnesky osv..)

Og i tillegg ser jeg mer fornuft i å plassere "Om DN nyheter" helt i toppen med "Kontaktinfo" (lenker som handler om selve siden), og ikke i den røde menyen (hvor du lister opp kategoriene og lenker som har med innhold å gjøre).

Og når vi først kommenterer denne lenken, så er adressen til about-siden "/about-2/". Dette ser lite profft ut. Jeg ville slettet den originale "about"-siden og skrevet om permalenken så den bare sier "/about/".
 

Demilio

Medlem
Du har fått til en oversiktlig og typisk nyhetslayout! :)

Det jeg savner er et hint om hvilken tab som er aktiv i tabvinduet til høyre på hovedsiden (Siste, Emnesky osv..)

Og i tillegg ser jeg mer fornuft i å plassere "Om DN nyheter" helt i toppen med "Kontaktinfo" (lenker som handler om selve siden), og ikke i den røde menyen (hvor du lister opp kategoriene og lenker som har med innhold å gjøre).

Og når vi først kommenterer denne lenken, så er adressen til about-siden "/about-2/". Dette ser lite profft ut. Jeg ville slettet den originale "about"-siden og skrevet om permalenken så den bare sier "/about/".

Ja, dette er gode forslag! Takk for tilbakemeldingen.

Ang Tab's så er akkurat dette med aktiv tab noe jeg sliter litt med å få til. Kunne tenkt meg samme prinsipp i toppmenyen også. Vet du hvordan jeg klarer det?
 

Demilio

Medlem
Jeg er ikke helt fæn av bildebrukeen til norske nyhetssider og har gått for en mer nytimes.com her. Tror kanskje det går litt på smak og behag hehe. Så jeg velger å beholde det slik. Kanskje noen av bildene kunne vær litt større, det er jeg enig i.

Jeg syns VG, spesielt, roter veldig med bilder og overskrifter og har solgt seg litt tidlig på dette å "utheve" alt for mye. Om de hadde tonet ned ting litt ville det vært enklere for de å sette fokus på enkle ting. Det de gjør nå er å blåse opp skrift til sinnsyke størrelser for å vise at det er en seriøs nyhet osv. Jeg er litt imot det.

Er ikke helt uenig med dere, men tror dette er noe som går litt på målgrupper og kanskje litt på vane? Kan det stemme? :)

Riktig så fin, er det første som slår meg. Litt mer bilder ville vært ok.
 

Demilio

Medlem
Nja, er delvis enig. Hva som er kommersielt i Norge er noe helt annet i større deler av utlandet. Jeg er ikke enig med Norge ;) Å ha flere bilder er selvfølgelig ikke noen hake, men jo mer man legger til jo mindre fokus får man styrt.

Jeg mener kunsten her er å ballansere bruken litt. Jeg har kanskje litt lite, men vil si at det er forskjellig mening her i fht målgrupper osv.

Grunnen til at jeg nevner bilder er ikke at jeg personlig liker masse bilder som roter til ala VG. Jeg nevner det fordi det er kommersielt riktig å ha en del bilder.
 

agrimsrud

Medlem
Ang Tab's så er akkurat dette med aktiv tab noe jeg sliter litt med å få til.
Den aktive tab'en får class "active", så du kan prøve å legge inn dette i en av CSS-filene:
Kode:
.active { background:#333 !important; }
.active a { color:#fff; }

Når det gjelder sidekategoriene, så markeres ikke de aktive lenkene på noen måte i HTMLen, så det er vanskelig å gjøre noe for å markere den som er aktiv. Kan se ut som menyen din er statisk / hardkodet, stemmer det? Isåfall vil jeg anbefale å hente den inn gjennom wp_nav_menu som da automatisk markerer aktiv link/tab! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg er ikke helt fæn av bildebrukeen til norske nyhetssider og har gått for en mer nytimes.com her. Tror kanskje det går litt på smak og behag hehe. Så jeg velger å beholde det slik. Kanskje noen av bildene kunne vær litt større, det er jeg enig i.

Jeg syns VG, spesielt, roter veldig med bilder og overskrifter og har solgt seg litt tidlig på dette å "utheve" alt for mye. Om de hadde tonet ned ting litt ville det vært enklere for de å sette fokus på enkle ting. Det de gjør nå er å blåse opp skrift til sinnsyke størrelser for å vise at det er en seriøs nyhet osv. Jeg er litt imot det.

Er ikke helt uenig med dere, men tror dette er noe som går litt på målgrupper og kanskje litt på vane? Kan det stemme? :)

Vi er enige om at siden din er fin. Men, spørsmålet er jo om den fungerer.... Det gjør VG!

Har man godt innhold vil vel folk lese uansett.....
 

Demilio

Medlem
Den aktive tab'en får class "active", så du kan prøve å legge inn dette i en av CSS-filene:
Kode:
.active { background:#333 !important; }
.active a { color:#fff; }

Når det gjelder sidekategoriene, så markeres ikke de aktive lenkene på noen måte i HTMLen, så det er vanskelig å gjøre noe for å markere den som er aktiv. Kan se ut som menyen din er statisk / hardkodet, stemmer det? Isåfall vil jeg anbefale å hente den inn gjennom wp_nav_menu som da automatisk markerer aktiv link/tab! :)

Ahh, det funka :) Takkkkk!!!!

Ang tomenyen så stemmer nok det .Jeg må ta det i en senere runde, men takk for tipset.
 

Demilio

Medlem
Vi er enige om at siden din er fin. Men, spørsmålet er jo om den fungerer.... Det gjør VG!
Har man godt innhold vil vel folk lese uansett.....

Takk for det :)

ja, det fungerer fint i dag det, men tørr de prøve noe nytt? Min mening er at VG burde gjøre noe nytt med siden sin. Jeg føler den er rotete, men det er selvfølgelig min mening, og tydeligvis bare min mening hehe.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Takk for det :)

ja, det fungerer fint i dag det, men tørr de prøve noe nytt? Min mening er at VG burde gjøre noe nytt med siden sin. Jeg føler den er rotete, men det er selvfølgelig min mening, og tydeligvis bare min mening hehe.

Jeg tror de har gjort det de kan for at den skal være mest mulig kommersiell.
Du må selv vurdere, vil du lage en elegant side eller en som selger? Jeg mener en nettavis må selge, hjelper ikke at den er fin og pen å se på når folk ikke gidder å lese den.
 

Demilio

Medlem
Jeg tror de har gjort det de kan for at den skal være mest mulig kommersiell.
Du må selv vurdere, vil du lage en elegant side eller en som selger? Jeg mener en nettavis må selge, hjelper ikke at den er fin og pen å se på når folk ikke gidder å lese den.

Jeg vet ikke om VG eller NYTimes er mest suksessfull jeg, men som nevnt tror jeg det har litt med vaner å gjøre. Norske aviser hadde ikke funket like bra i utlandet spør du meg, men det er min mening.

Jeg er ute etter å lage en nettavis jeg villa ha likt i norge. Skal bruke designet som en referanse og har ingen formening om å selge den til noen avis, så fremt det ikke kommer en luring som liker det da, så det er nok kun for meg selv og mine lesere. Bloggen er vel heller ikke så seriøs, men litt hobby-innlegg jeg skriver for å hjelpe andre eller informere andre.

Men, takk for tilbakemeldingene. Jeg føler dette er en sterk diskusjon som kunne ha vært moro å se mellom de forskjellige stor-avisene i norge :)
 
Topp