Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt prosjekt: NavneHai.no

mkander

Medlem
Heisann

Har snekret sammen denne domenesøkemotoren: NavneHai

Den er fortsatt under utvikling, så det kan være småbugs der fortsatt. Imidlertid hadde det vært gøy med litt feedback. Hva bør forbedres? Hvordan kan den bli enda bedre? Tips til markedsføring hadde også vært interessant, for det kan jeg ikke så mye om. Søkemotoren er inspirert av en engelsk variant som mangler støtte for .no. Derfor denne søkemotoren. Ingen søk blir lagret.
 

hansson

Langveisfarende
Søket er lynkjapt og alt går som smurt virker det som. Det er det grafiske jeg reagerer negativt på. Det ser ut som en hobbyside. Skaff deg en profesjonell logo og jobb litt mer med det som er over søkeresultatene. Søkeresultatene ser ok ut.

Kombinasjonen tegneserie-tegning og logo i Arial virker utrolig billig synes jeg.

Ordet NavneHai leser jeg som Navne Hai = særskriving = feil norsk. Navnehai funker helt greit. Selv ville jeg kanskje kalt tjenesten for Navnehaien?

Ellers mangler whois-info på domener som er opptatt, kunne kanskje vært bra å fått med? Forøvrig burde scriptet lagt inn søk på domenet jeg søker på, slik at jeg får det opp direkte når jeg går til en av domenesjappene for å bestille det. Eller er dette umulig?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skikkelig tøff tjeneste. :)

Om tanken bak søkemotoren er at du savner en slik tjeneste for .no-domener syns jeg det burde være mulig med de tre norske æ,ø og å. Det er vel eneste jeg har å kommentere. Whois også på andre enn .no domener hadde vært gode ting.

Cloake affiliatelenkene som det blir nevnt i tråden ser ikke jeg som nødvendig faktisk. Syns vel egentlig det er litt for mye cloaking av dem i dag, enda jeg ikke helt ser hva godt man får ut av det.
 

mkander

Medlem
Søket er lynkjapt og alt går som smurt virker det som. Det er det grafiske jeg reagerer negativt på. Det ser ut som en hobbyside. Skaff deg en profesjonell logo og jobb litt mer med det som er over søkeresultatene. Søkeresultatene ser ok ut.

Kombinasjonen tegneserie-tegning og logo i Arial virker utrolig billig synes jeg.

Ordet NavneHai leser jeg som Navne Hai = særskriving = feil norsk. Navnehai funker helt greit. Selv ville jeg kanskje kalt tjenesten for Navnehaien?

Ellers mangler whois-info på domener som er opptatt, kunne kanskje vært bra å fått med? Forøvrig burde scriptet lagt inn søk på domenet jeg søker på, slik at jeg får det opp direkte når jeg går til en av domenesjappene for å bestille det. Eller er dette umulig?

1) Logoen kunne nok vært bedre, men etter mine kvalifikasjoner er jeg fornøyd ;) Får se om jeg kan få noen til å lage en bedre logo etterhvert. Logofonten er forøvrig Moderna.
2) Norskfeil skal vi ikke ha noe av, ordnet opp i det nå. Synes generelt ubestemt form entall egner seg best som navn og adresse på webtjenester... med noen unntak.
3) Whois-info på de andre domenene er planlagt!
4) Det er mulig på noen lenker.. skal sjekke dette ut. Enig at det hadde vært bedre.

@Yngve: Whois på com/net/org kommer!

@Tonny Det har de visst ikke! Skal rettes opp. Bra observert.

@testdriver Takk! Godt tips, skal vurdere det. Målgruppen for denne tjenesten er antagelig folk som er obs på slikt.

@Atle Godt poeng. Skal få implementert æøå.

@q & Daniel: Merkelig. Det må vel ha noe med skriftstørrelse i forhold til høyden på boksen å gjøre. Har økt denne noe nå, håper det løser problemene. Bruker dere IE eller?

Hvis noen kommer på noe mer så gjerne si ifra :)
 
Nå begynner det å se bra ut ja!

Men kunne tenkt meg å sett et bakgrunnsbilde bak søkefeltet, noe lignende som 1888 har.. Og kanskje en "Søk" knapp? :p
 

mkander

Medlem
@Daniel La på en boks rundt søkefeltet nå. Noe sånt du tenkte på? Usikker på om det gjorde siden bedre men, kanskje for mye rammer og ting å forholde seg til nå.
 
Topp