Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om Jula :)

Ludus

Medlem
Jeg vet at Nordmenn liker veldigt godt Jula. Men jeg liker ikke den. Er det noen som meg, her? :)
 

Ludus

Medlem
Det store spørsmålet er: Hvorfor liker du ikke julen?

Godt spørsmål :)

Første: mye stress!

Dessuten kjeder jeg meg mye. Jeg skal besøke eller ta imot slekt som jeg ikke møter vannligvis. Jeg skal få gaver jeg liker ikke. Og jeg er ikke religiøs.

Er disse gode grunner, etter din mening? :)
 

PIP

Medlem
Jul er hva du gjør det til og du må finne din måte å ha en meningsfull julefeiring. Det er ikke noe religiøst for meg heller. Og ikke er det pakkene som lokkker. For jeg er bedre på å gi enn å få. For meg handler julen om å være sammen med de jeg er glad i og spise god mat og nyte god drikke.
 

Ludus

Medlem
Jeg tror du har rett. Her i Italia er Julen en stor ferie, altfor stor etter min mening :)
For meg er julen en dag som alle andre.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er vel som med tradisjoner flest. Har man tradisjon for å ha det spesielt bra i jula liker man såklart jula, har man ikke det så liker man ikke jula.
Jeg liker det veldig godt, ikke minst fordi jeg er glad i god mat og lager en sinnsvak god julesylte, hah, julesylte har dere ikke i Italia, skjønner at du derfor ikke er glad i jula.
 

Ludus

Medlem
Nei, vi har ikke julesylte i Italia :)

Jeg har funnet det på Google... er det fisk? Syltefisk, kanskje? Mmm... jeg foretrekker kjøtt :p

Men vi har mange gode julekaker, som Pandoro, Panettone... kjenner du dem? ;)
 

Ludus

Medlem
Mamma Mia!!!

Så, snakker du italiensk. Veldig bra, Tonny :D


Jeg skal oversette oppskriften, kanskje søstera min kan lage den :)

Er sløyfe løken disse:

images


Jeg elsker dem!
 
Topp