Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppdatering av Twenty Ten skriver over style.css

Tonny Kluften

Administrator
Dette er bare en liten obs obs melding.
Hvis du redigerer CSS i themet Twenty Ten og siden oppdaterer Twenty Ten vil CSS-fila bli overskrevet. Det skjedde meg i går, kjedelig å lage alt på nytt.
Jeg døper om Twenty Ten til twenteleven fra nå av slik:
- Forandre navn på Twenty Ten mappa til twentyeleven.
- Redigere navnet Twenty Ten til twentyeleven på toppen av style.css.

Så slipper jeg dobbeltarbeide, UGH!!!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg opplevde det samme (kaffe.be), men sa ikke ifra fordi jeg trodde det slik det skulle fungere (er nyfrelst WP-bruker). Av og til deilig å være naiv.
Twentyeleven synes jeg er et navn som er lett å huske :p
 

picxx

Well-Known Member
Alle themes vises jo i admin, så selvsagt drar det ressurser selv om det bare "ligger der".
 

picxx

Well-Known Member
adminpanelet kjøres vel bare når noen faktisk er inne i admin, picxx...

Ja.
Skal man ha en statisk side hvor man aldri er inne i admin går det sikkert greit, men mange velger jo å være i det minste litt dynamiske i 2010, så du skal ikke se bort fra at man logger seg inn ganske så ofte i admin panelet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis du logger deg inn i adminområdet så ofte at dette faktisk utgjør en i det hele tatt utregnbar andel av ressursbruken på en nettside, så... tja, da vil jeg si at man bør såhjelp (psykolog eller noe sånt) ... Evt, selvsagt - har man ekstremt lite trafikk, da vil jo selv en innlogging pr dag kunne utgjøre en betydelig andel av ressursbruken, men samtidig - i såfall vil nok selv den kjipeste serveren takle det helt fint.
 

Bjørnar

Gründer
Nå har ikke jeg testet child themes. Men jeg lager twentyeleven fordi jeg vil ha færrest mulig themes i themesmappa. Jo færre filer i wp-content jo fortere jobber Wordpress.

lager du twentyeleven, så vil du ved en oppgradering også få en ny twentyten-mappe, så sånn sett er det vel faktisk mer å tape på å lage en egen twentyeleven, enn å bruke child-themes (som etter det jeg har forstått, kun tar for seg de filene du har i mappa, og resten fra parent-fila, slik at du ikke trenger et fullt sett - right?)
 
Topp