Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppgradering PHP 5.5 til 5.6 - Domeneshop

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
For noen dager siden mottok jeg en e-post fra Domeneshop som ba meg oppdatere tre domener med webhotell som i dag kjører PHP 5.5. Alle kjører WP-installasjoner og er oppdatert til seneste versjon av WP.

For to av domenene/nettsidene fungerte oppgraderingen til PHP 5.6 helt fint, mens et nettsted da endte opp med en feilmelding om at "databasetilkobling" ikke lenger var mulig. Jeg nedgraderte tilbake til PHP 5.5 for dette webhotellet og alt fungerte igjen.

Noen som har en ide om hva som bør gjøres med webhotellet/WP-installasjonen til nettstedet som ikke taklet oppgraderingen? For meg virker det lite logisk at 2/3 skal fungere, men 1/3 ikke gjør det.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det går nok an å få en mer detaljert feilmelding, men da må jeg gjenskape problemet - og jeg har jo liten lyst til at nettstedet skal "gå ned"...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Er det noen spesielle plugin her? Etc gamle plugin?

Akismet
BackUpWordPress
Featured Content Gallery (ser ut til å være utdatert)
Google XML Sitemaps
Limit Login Attempts (ser denne er gammel, kanskje verdt å bytte ut?)
 

Marius_J

Social Engineer
Istadenfor å driva med synsing her om kva dette kan væra, vil det ikkje vera lettare å "framprovosera" feilen på eit roleg tidpunkt, og så få generert ein errorlog som ein kan forholda seg til?

Jeg spurte fordi jeg vet det er noen plugin som skaper problemer. Men ingen av disse.

Som Cretica nevner. Har du muligheten til det Rune?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ingen dum ide å prøve f.eks. 17. mai - da er det rimelig dødt uansett...
 

Stoppet

Banned
Ingen dum ide å prøve f.eks. 17. mai - da er det rimelig dødt uansett...

Ja, og da er du ikke ute å bruker penger uansett :D
Så det er bare å jobbe :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Ordnet dette av seg selv eller? @rune69

Ser jeg har 5.6 på et webhotell på Domeneshop, men det er mulighet for å oppgradere til 7 ser jeg i kontrollpanelet. Er det meningen att vi skal gjøre dette selv? Burde ikke Domenshop gjøre dette automatisk for kundene?
 

Marius_J

Social Engineer
Ordnet dette av seg selv eller? @rune69

Ser jeg har 5.6 på et webhotell på Domeneshop, men det er mulighet for å oppgradere til 7 ser jeg i kontrollpanelet. Er det meningen att vi skal gjøre dette selv? Burde ikke Domenshop gjøre dette automatisk for kundene?

Automatisk oppdatering av php versjon er sjeldent noe bra.
Kan vedde på at noe slutter å fungere.

Så er det noen som er avhengig av en php versjon, ting fungerer ikke i PHP 7 av en eller annen grunn.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
I høy alder er hukommelsen en vanskelig faktor. Fikk løst problemene, men vet ikke lenger hvordan. Vet dog at det ble endel testing og justering frem og tilbake av PHP-versjon før problemene forsvant.Ville nok ikke ønsket automatisk oppdatering i alle fall, en host kan jo ikke stå til ansvar for alt ræl man har på sitt webhotell....
 
Topp