Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppkjøp av tomt selskap

perksp

Member
Finnes det noen tjenester som dette i Norge? Noen som etablerer tomme selskap for å selge de? Jeg jobber for et utenlandsk foretak som skal etablere seg i Norge, de lurte på om denne tjenesten finnes her i landet, slik at etableringen blir enklere (kun et oppkjøp av et tomt firma uten drift)

Håper jeg forklarte meg godt nok. Spør om du lurer, så skal jeg prøve å forklare nærmere om mulig
 

Steve Cash

Medlem
Det finnes en del advokatfirmaer som sitter med et varelager av nye, tomme selskaper. Varjag bl.a. Om forumets hansson har det er jeg usikker på. Firmaet hans registrerer i alle fall selskaper for deg enkelt, greit og billig.

For ordens skyld: Jeg har aldri vært i kontakt med Varjag og kan ikke si noe om service og kvalitet på leveransene, det er bare et navn jeg vet om.
 

perksp

Member
Takker så mye for tips. Skal undersøke Varjag som du nevner :)
Om noen har andre tips/forslag så kom med dem.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Søk etter "hylleselskaper" så finner du flere tilbydere. Imidlertid er prisen på ferdige selskaper ganske en annen enn å starte det selv, så når vi vet at det vanligvis tar mindre enn ei uke å etablere et nytt AS hvis banken og Brønnøysund fungerer som de skal, så ser jeg ikke helt fordelen med et hylleselskap. Starte-AS.no har ihvertfall etablert en mengde selskaper med utenlandske aksjonærer og styrer, så det skulle gå fint å få til for kr 1988,- + mva.
 

Steve Cash

Medlem
Men som Hansson sier så betaler du en viss premie for et ferdig selskap. Hvis du muligheten til å planlegge i god tid så kan du spalte en del på å starte det i stedet.
 

perksp

Member
Her er penger ingen hindring, siden det ikke er jeg som betaler ;) Men ser jo klart at prisene varierer.
 

Kristians

Medlem
Hva er årsaken til at man velger å kjøpe et tomt selskap, registreringsprosessen er jo normalt svært rask? At kjøper uansett trenger rådgivning fra advokat ifbm oppstart?
 

perksp

Member
Det å registrere et selskap er i seg selv en rask prosess, men her snakker vi fra tidligere dårlig erfaring. Denne prosessen tok godt og vel over 6mnd i Sverige. Derfor vil det være et raskere alternativ å kjøpe et hylleselskap. Det skal sies at jeg har arbeidsgivere i utlandet, og det er de som skal etableres her. Om det betales 15.000.- - 20.000.- ekstra for hylleselskap, så er dette ingen hindring.
 
Topp