Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opprette organisasjon for å registrere domener?

lifeform

Medlem
Hei,

Det ryktes at enkelte har over 3000 domener domener i Norge.

Lurer da på hvordan de får til dette ?

Nå skal jeg ikke ha SÅ mange, men synes 20 er litt for begrensende....

Lurer da også på hvordan NORID ser på dette med opprettelse av en organisasjon for å parkere domener på den?

Er det krav til omsetning på den eller annet...?
 

lifeform

Medlem
OK

men tenk at man registrerer en organisasjon man kan tenke seg å starte opp i fremtiden.

"Øldrikkerenes Landsforbund" f.eks.

De kan jo ikke ta oss på slikt ?

Tenker mer det er hvis man oppretter 50-60 organisasjoner og BLODregistrerer alt man kommer over, uten plan og mening...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Norid: Regelverk for .no (navnepolitikken)
5.1 Søker må være en organisasjon som er registrert i Enhetsregisteret, se liste over hvilke organisasjonsformer som kan søke (vedlegg E). Organisasjonen må drive reell virksomhet og/eller ha aktivitet og realitet i henhold til opplysninger oppgitt i Enhetsregisteret, og må dokumentere sin reelle eksistens dersom Norid krever slik dokumentasjon. Organisasjonen må ha norsk postadresse.

Vedlegg E inkluderer bl.a. DA, ANS, AS, ASA, ENK, foreninger, kommuner, staten etc.

Du vil finne en del foreninger hvis du søker på f.eks. 'CENTRAL EQUITIES' i brreg.no
Du kan så ta organisasjonsnr og søke på det inne hos norid.no
I tilfelle alle disse Central Equities-foreninger så er det ingen domener igjen tror jeg (fyren satt på litt vel mange domener og norid tok disse bort på et tidspunkt). Nå har jeg meg ikke satt inn i denne saken, men jeg kan tenke meg at det var nok vanskelig å dokumentere reelle eksistens og virksomhet for disse foreningene.
 

lifeform

Medlem
Flottings! :) LTD er kanskje løsningen da... Nå skal jeg ikke ta 3000 eller tilsvarende antall, men er veldig greit kunne kapre litt flere enn de 20...!
 
Kan man registrere flere domener om man har LTD?
Det gir jo strengt talt ikke mening, med tanke på at det kun er norske bedrifter som kan registrere .no, og LTD er bedrifter registrert i utlandet. (Ikke 100% sikker på alt dette, men mener det er slik)

Men skal du ha flere enn 20 er det jo som sagt ikke værre enn å registrere flere ENK. Jeg mener å huske at det uansett ikke koster noe å bare registrere et foretak.
 
Topp