Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opprette søsterside i utlandet

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er i en diskusjon hvor det er snakk om å opprette en søsterside i utlandet. Det jeg lurer på er hvordan du/dere ville gjort formalitetene rundt dette? Den norsk (orginale) siden har du bygget opp 100% selv og er alene som eier.

Det er snakk om å opprette et eget firma i utlandet for denne nettsiden, og få en partner til å drive siden. Hvor mange % eierandeler mener du det er riktig å gi denne partneren?

Mitt forslag er at jeg (eller firmaet mitt) eier 60% av den utenlandske avdelingen. Vi står også for utviklingen av systemet, markedsføringen og massevis av innhold til siden. Medeier vil da stå for den daglige driften, som vil bestå av modellfotografering og litt artikler (som kan kopieres og oversettes fra norge om det skulle være mangel). Jeg har ikke satt noe krav til lønnsfordeling, men er veldig fleksibel på dette området..

Hvordan ville dere gjort det?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En annen løsning, og den vi høyst sannsynlig går for, blir at firmaet mitt kjøper domene og heller leier ut systemet, merkevaren og domenet.

Det vil bli mye jobb for den andre parten også, da han må stå for daglige oppdateringer, finne, arrangere og holde kontakt med modeller, finne annonsører, betale affiliates osv. Er ikke bare bare :)
 

picxx

Well-Known Member
Det er du som skal registrere firma? Og du som blir eier av domenet?(får jeg håpe).

Normalt leier man inn en webmaster, blir enig om hvilke oppgaver han skal utføre og blir enig om en fast pris(kanskje med mulighet til å legge inn egne affiliate linker i artikler etc.).

Om du skal avlønne denne personen på provisjonsbasis må dere jo finne ut sammen hva dere synes er en grei løsning, som avspeiler arbeidsmengde opp mot evt. framtodog inntjening. Uansett hva dere kommer frem til, få alt ned på et papir som vil være et gyldig rettsdokument om det værst tenkelige skulle hende, selv om personen er din aller beste venn.
 
Topp