Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppretting av hjemmeside

runarlan

New Member
Hei!

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å velge leverandører av webhotell, webeditor etc for å danne en hjemmeside. Jeg har sett litt på one.com, joomla, wordpress, hostgator etc.

Det jeg vil kunne er:
  • få design av hjemmesiden ferdig laget
  • eget domene
  • egne e-post adresser på domenet
  • hovedsaklig aktivitet er publisering av nyheter, så det ønskes en enkel måte for at flere skal enkelt kunne publisere
  • har litt kodeerfaring, men ønsker meg heller en dra-og-klikk-basert løsning for å endre utseendet

Håper noen kan gi meg tilbakemelding! :)
 

runarlan

New Member
takk for tilbakemeldinger! Jeg er mest interessert i å gjøre det selv for å holde kostnadene nede, så QT og Posterum er nok ute av bildet.

Kan du si noe om hvorfor jeg skal velge subsys som host i stedet for blant andre active24, webhuset, domeneshop og one?

Ser ut som wordpress er et genialt verktøy, men jeg har nettopp satt meg inn i dette, og lurer på om du vet av noen fine guider?
Er det uproblematisk å publisere det man ønsker fra wordpress til selve domenet?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du ikke kan noe om å sette opp Wordpress så er det like enkelt/komplisert over alt. Det må læres. (ja, det finnes auto setup funksjoner, men ikke bruk det).
Når Wordpress er satt opp spiller det ingen rolle hvilken host du bruker. Så hvorfor ikke få noen til å sette opp domene og Wordpress for deg, så tar du det derfra? Du kommer til å spare tid på det.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Kan du si noe om hvorfor jeg skal velge subsys som host i stedet for blant andre active24, webhuset, domeneshop og one?
vel... active24 mener jeg å huske at er svinedyre, søk etter dem her på forumet så finner du noe om det. Webhuset er vel bra de, såvidt jeg vet. Domeneshop - vanskelig å vite sikkert, men det virker som de overfyller serverne, ofte veldig tregt i wp-admin der (altså kontrollpanelet/adminområdet i wordpress). One.com er søppel, rett og slett.

Ser ut som wordpress er et genialt verktøy, men jeg har nettopp satt meg inn i dette, og lurer på om du vet av noen fine guider?

Google og du skal finne... sannsynligvis finner du flere guider til hvordan sette opp/bruke wordpress en noe annet publiseringssystem for tida.

Er det uproblematisk å publisere det man ønsker fra wordpress til selve domenet?

Tror du misforstår et eller annet her, trodde du muligens at wordpress er et program du kjører på din egen maskin, nærmest som word, photoshop e.l.? I såfall - det er ikke sånn det fungerer i det hele tatt. Pakka med filer du laster ned fra wordpress.org laster du opp til webhotellet ditt, og installerer det der. Alt kjøres der, og når du skal publisere noe, så bruker du en hvilken som helst moderne nettleser/browser, går inn på www.ditt-domene-hva-det-nå-heter.noe/wp-admin, der du logger deg inn med brukernavnet og passordet du satte opp under installasjonen (evt en annen bruker du har laget senere), og legger inn tekst/bilder i kontrollpanelet der, omtrent som du ville ha gjort med f.ex. gmail e.l.
 
Topp