Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppstart av eget firma...trenger feedback

flap

Medlem
Hei folkens. Har vært stort sett passiv medlem av webforumet i en årrekke nå.

Her er min case: Jeg har startet opp et firma som retter seg primært mot sluttbrukermarkedet, men har konkrete planer om selgere som skal rette seg mot b2b markedet mot slutten av året.

Regnskapsløpsningen falt naturlig på Mamut pga svært positive opplevelser tidligere. Har også opprettet nettside og nettbutikk hos Mamut, men er klar over deres begrensede muligheter mtp SEO og en haug med andre ting. Har også delt domenet der jeg har ett domene uten bindestrek som jeg planlegger å utvikle en profesjonell Magento-løsning på og et domene med bindestrek der Ez publish og Mamut har kontrollen.

Spørsmålene mine er som følger:

1.) Er løsningen med Mamut helt ødeleggende for meg og mitt firma mtp SEO?

2.) Når det gjelder integrasjon med Mamut og Magento, er det nok med løsningen til f. eks. Holbi el. men en engangsutgift eller blir jeg lurt (kommer det utgifter som ikke er spesifisert).

3. Jeg er en amatør og møter mange problemer mtp Magento. Er det nettsteder dxer jeg kan møte utviklere med lavere kostnader mtp utvikling av Mganeto webbutikk? Jeg vil selvsagt gå over til norske utviklere så snart jeg er over kneika og det ser ut som det skjer veldig raskt.

4. Hvis det er noen der ute som kan tenke seg å hjelpe til med et konsept som utvilsomt har mye for seg tar jeg gjerne i mot henvendelser.

Takk.
 

Tonny Kluften

Administrator
Mange nettsider fra Mamut er helt ubrukbare når det gjelder det meste. At Mamut har mage til å ta betalt for mye av det de leverer overgår forstanden min. Du må ikke finne på å bruke dem hvis du er seriøs med nettsidene dine. Ang. SEO er de drepen, legger duplikatinnhold på egne subdomener osv. osv.
Det er veldig sjelden at nettsideleverandører provoserer meg, men Mamut klarer det gang på gang. Alltid når jeg ser Mamutnettsider ser jeg også et eller annet som er feil.

Glem Mamut når det gjelder nettsider. Og bruk kun et enkelt domene til butikk og resten. hvorfor vil du bruke flere domener forresten?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg er enig i det Tonny sier. Har ikke så mye å tilføye heller, men tenkte bare å komme med en tilbakemelding.
Ellers er det sikkert greit å måle forskjell mellom magento og mamut hvis du nå absolutt vil vite forskjellen, men det er egentlig ikke nødvendig på ca. samme grunnlag som gjør det trygt å anta at en ferrari kjører fortere enn en 2cv.
Men ellers må du passe deg veldig: google liker ikke duplicate content så da må du skrive om en del ting for disse sider ellers kan du komme ut feil.
 
Topp