Kjapp og trygg hosting for Wordpress

oppstart nettbutikk

leo

Medlem
Hei, har planer om å starte opp en nettbutikk i kategorien turustyr.
har tenkt å starte litt smått for å få stablet det på bena, os så utvide gradvis .
Hadde tenkt og ha varebeholdning selv, ikke dropshipping som det vel het?
Har lite kunnskap rundt dette og lurer på hvordan jeg bør gå frem, og hva koster det å leie inn noen til og lage en turn key side for meg.
Hvordan administrerer man en slik side osv?
hvilket forarbeid bør jeg gjøre...
Er ganske blank på dette, men bedre å prøve og feile enn og ikke prøve i det hele tatt.
stor takk til de som har denne siden, har funnet mye som har vært til hjelp.
håper på gode tips og litt hjelp på vei
takk
 

leo

Medlem
Har funnet et ledig domenenavn jeg har tenkt og legge "beslag" på ,
Er det slik at man må registrere seg i brønnøysund registeret før man kan få lagt beslag på det?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Om det er et .no domene så må du ha et organisasjonsnummer før du kan registrere det ja.
 

leo

Medlem
ja, det er det, men hva er egentlig forskjellen på .no og .com domene?
takker alle for hjelpsome svar
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
.no er forbeholdt norske bedrifter/organisasjoner. Og det ser ofte mer "troverdig" ut (med mangel på bedre ord akkuratt nå.

.com er for alle og enhver og det er lite GODE (om det er noen) domener igjen på .com


Om du skal ha en nettside som selger produkter så må du registrere deg et firma og samtidig registrere det i foretaksregisteret (koster penger) pga du skal selge varer.
Satser du på over 50.000 i omsetning så må du også registrere deg i mva registeret
 

leo

Medlem
planen er og oprette et A/S
har man en firmabil i en verdi av 100 000 så kan man bruke denne som aksjekapital, samme er det vel med verktøy og lignende hvis man skall drive verksted.
men kan man bruke de 100 000 på varebeholdning?
eller blir det helt bak mål?
 

peterandrej

pensjonert moderator
planen er og oprette et A/S
har man en firmabil i en verdi av 100 000 så kan man bruke denne som aksjekapital, samme er det vel med verktøy og lignende hvis man skall drive verksted.
men kan man bruke de 100 000 på varebeholdning?
eller blir det helt bak mål?

Jeg trodde det var sånn at man kunne ha verdier for 100.000 og kalle dette aksjekapital. For eksempel en lastebil eller noe.

Men disse reglene er visst endret så vidt jeg forstår - slik at du faktisk må ha de 100.000 kronene i cash i banken liksom.

Så dette bør du sjekke litt ut. Ring Bedin.no for riktig informasjon om dette.
 

oddbjoro

Medlem
På bedin.no, så står dette iallefall:

"For å kunne starte et aksjeselskap kreves det en aksjekapital på minimum kr 100.000,-. Driftsmidler, dvs. utstyr som skal brukes i næringsvirksomheten, kan anvendes som en del av aksjekapitalen (tinginnskudd). Eks. på driftsmidler kan være bil, datautstyr, møbler og lignende som må takseres av en offentlig godkjent takstmann før de kan inngå som en del av aksjekapitalen."
Bedin - Etablererguiden kapittel 4
 
Topp