Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimalisere nettbutikk

Baku

Medlem
Har jobbet de siste dagene med å sette opp en liten nettbutikk,
å lurer på om noen har noen tips på å få optimalisert den mest mulig.

Jeg tenker på å få lagt inn titel tags, meta tags, riktige overskrifter osv. uten at jeg egentlig fårstår hva det innebærer.

Den er laget i Oscommerce, kansje noen har noen tips eller nyttige linker?
 

picxx

Well-Known Member
OsCommerce er ekstremt gått ut på dato nå.

Damn!!
Holder på sette opp en oscommerce nå.

Hvor mye av moduler og slikt finner man gratis hos magento?
 

Ole

Medlem
OsCommerce er ekstremt gått ut på dato nå.

Av ren nysgjerrighet - hva er det som gjør at OsCommerce er gått over holdbarhetsdatoen? (Har hørt andre også slenge ut denne kommentaren, men aldri noen som begrunner det - så jeg blir litt nysgjerrig...)
 

Christian

Medlem
Don't fix it if it ain't broke ;)

Generelt veldig enig, men ikke for en nettbutikk! Den blir aldri ferdig!
Greier du, ved hjelp av å bytte nettbutikkløsning, å konvertere 10 prosent bedre har du økt omsetningen din med 10 prosent. Får du optimalisert en "vi anbefaler også" løsning for mersalg, som gjør at snittordren blir 10 prosent høyere har du jo også økt omsetningen med 10 prosent.

Min erfaring er at generelt så er veldig mange norske nettbutikker alt for dårlig, de har dårlige løsninger og statistikk for å måle konverteringer osv på kampanjer er mer eller mindre fraværende!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har brukt dette eksemplet MANGE ganger foer:

Komplett.no gikk opp 30% over natten da de skiftet farge paa "Kjop Naa" knappen sin. Den fungerte fint foer de skiftet farge paa den, men allikevel valgte de aa forbedre den. Resultatet ble 30% bedre omsetningen over natten, noe som betyr utrolig mye for en bedrift som selger for saapass mange millioner som Komplett gjoer!

"Don't fix it if it ain't broke" holdningen er for de som ikke gidder eller vet hvordan.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Av ren nysgjerrighet - hva er det som gjør at OsCommerce er gått over holdbarhetsdatoen? (Har hørt andre også slenge ut denne kommentaren, men aldri noen som begrunner det - så jeg blir litt nysgjerrig...)

Magento utvikles i rekordfart, mens osC utvikles i sneglefart...

Magento innholder et mylder av (nødvendig)funksjonalitet som du i andre løsninger finner som plugins.
 
  • Like
Reaksjoner: Ole

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Av ren nysgjerrighet - hva er det som gjør at OsCommerce er gått over holdbarhetsdatoen? (Har hørt andre også slenge ut denne kommentaren, men aldri noen som begrunner det - så jeg blir litt nysgjerrig...)

Lite oppdateringer, mister brukerandelene, henger ikke med i tiden, mindre fleksibelt, mindre funksjonaliteter og det er bare begynnelsen.
 
Topp