Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimalisere nettsiden via .htaccess

clinton4

Medlem
Hei,

I disse dager er det viktig å ha en nettside med rask "page load" og lav "page size". Apache moduler som mod_expires, mod_deflate og mod_headers kan være flotte funksjoner å ta i bruk for å oppnå dette. Jeg lurer derfor på om noen her bruker disse i dag? Legg gjerne ut reglene du har i din .htaccess fil her, så får vi i gang en diskusjon som forhåpentligvis ender med at vi kan flette sammen en super-optimaliserende-htaccess-fil :cool:

Her er en jeg kjører på et av mine nettsteder:
Kode:
#### mod_expires
<IfModule mod_expires.c>

    # Enable expirations
    ExpiresActive On
   
    # Default directive
    ExpiresDefault "access plus 90 days"
   
    <Filesmatch "\.(jpg|jpeg|png|gif|js|css|swf|ico)$">
        ExpiresActive On
        ExpiresDefault "access plus 1 month"
    </Filesmatch>

</IfModule>

#### mod_deflate
<IfModule mod_deflate.c>

    <FilesMatch "\.(js|css|ico|txt|htm|html|xml|php)$">
        SetOutputFilter DEFLATE
    </FilesMatch>

</IfModule>

#### mod_headers
<IfModule mod_headers.c>
   
    <FilesMatch "\.(php|css)$">
        Header set Last-Modified "Mon, 15 Aug 2014 00:00:00 GMT"
    </FilesMatch>
   
</IfModule>
 

thomasstr

Medlem
Vi kjører en løsning med Apache+Nginx, der Nginx serverer statisk innhold og har 1 måned expire på alle desse filene under, mens Apache serverer det dynamiske innholdet (PHP etc.). Slik at den som har webhotell slipper å tenke minst mulig på dette med optimalisering i .htaccess. Noe optimalisering i .htaccess vil det jo alltid bli, men ved å gjøre det mer til en standard fra server-side, så sparer det jo den "uerfarne" kunde for mye bry.

Ellers så har du jo alle plugins til f.eks Wordpress. WPFastestCache, WPSuperCache, W3 Total Cache.


3gp|gif|jpg|jpeg|png|ico|wmv|avi|asf|asx|mpg|mpeg|mp4|pls|mp3|mid|wav|swf|flv|html|htm|txt|js|css|exe|zip|tar|rar|gz|tgz|bz2|uha|7z|doc|docx|xls|xlsx|pdf|iso
 
Topp