Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimere to stavelser og andre ord.

owis

Medlem
Hei.

Har optimaslisert en del søkeord som vi kommer høyt på i google.
(Lysterapi, lampe, LED, osv.)
Disse fører da til en landingsside.
Har sett at flere landingsider har "søkeord" nederst som er linket til et søk.
Eksempel: Westerdals
Nederst i midtkolonne..
Hvis jeg har en landingside på ordet lampe, så kan det vel være greit å ha med ord som: lampe Oslo, lampe butikk, osv.
Vet at det bør være forskjellig størrelse på tekst og farge..
Hvordan bygger man opp en slik?
Er det noen som har hjort det før?
 

sKrud

Meget sliten student
Dette er ut som en vanlig "tag cloud"..

Om du ikke vet hva det er, så sjekk linken..:)

Utdrag:
A tag cloud is a set of related tags with corresponding weights. Typical tag clouds have between 30 and 150 tags. The weights are represented using font sizes or other visual clues. Meanwhile, histograms or pie charts are most commonly used to represent approximately a dozen different weights. Hence, tag clouds can represent many more weights, though less accurately so. Also, frequently, tag clouds are interactive: tags are hyperlinks typically allowing the user to drill down on the data.

Fant forresten dette verktøyet til å lage tagcloud av din rss feed: Make a link cloud from any RSS feed, then embed it anywhere - MakeCloud lykke til!
 

picxx

Well-Known Member
Tenk også på at en tag cloud kan bidra til å lage mere dupliserende innhold på siden din.
Om du f.eks. allerede har kategorier, og kanskje også "beste tilbud" eller "nyeste produkt" vil de samme sidene finnes 3-4 forskjellige plasser på siden din.
Prøv ihvertfall å hindre crawling via alle linker ved hjelp av robots.txt filen.
 

owis

Medlem
Da har jeg lest litt mer om tag clouds, takker for info sKrud og picxx.
Men da har jeg vel funnet ut at dette ikke hjelper meg med problemet mitt.
Hvis jeg ønsker å optimere tostavelseord må jeg da lage en landingside for hver av disse?
Ord som: Belysning oslo, belysning bergen, stue belysning, osv???
 
Topp