Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Organisering av domener / webhosting

nag

Medlem
Hei folkens,

Jeg lurer litt på hvordan proffene på WF organiserer domener og webhosting, og hva dere anbefaler.

1. Hoste domene og webhotell hos samme leverandør. Når man oppretter ett nytt domene så registreres det sammen med hostingkontoen og man har alt på ett sted, og har man ett webhotell her og ett der, så registreres domene på det webhotellet man ønsker å bruke det.

2. Registrere domene ett sted (feks namacheap, domeneshop, el) og så oppretter man en hosting konto hos en annen leverandør som måtte passe de krav man stiller, og deretter endre nameserveren til domenet til å peke mot nameserveren til hosting leverandøren.

Jeg antar at alternativ to er enklere dersom man vil skifte hostingleverandør eller skaffe seg en dedikert server / VPS da man kun trenger å oppdatere nameserver der domenet er hostet, og slipper å overføre selve domenet til en ny registrar. Tenker dette er greit dersom det viser seg at hosten er ubrukelig da man kan finne en ny uten å risikere trøbbel med å få overført domenet.

Hva gjør folk her inne? Har intrykk av at det er mange domener så er vel noen som har vært borti denne problemstillingen tidligere ville jeg tro.

Ser også Namecheap anbefales i andre tråder her inne, så det kan jo være ett godt valg gitt alternativ 2. Noen som vet om man kan endre nameserver selv eller må det meldes inn til support for å få ordnet?

Takker for alle innspill og erfaringer!!
 
U

Uregistrert

Guest
Domener: Domeneshop som registrer for alle domener.
Hosting: Egne servere, både til oss selv og kunder.

Hvorfor gjøre det slik?
Enkelt Domeneshop har meget oppegående navnetjenere, samt at kontrollpanelet er genialt når man først skjønner seg på det.. absolutt ;)
Hva hostingen angår liker jeg bare å ha kontroll, både på web og mail servere.

Nå må jeg bare legge til at jeg ikke er noen domenehai.

Fordelen med å bruke en stor registrar for domener er muligheten for rask og smertefri flytting/bytte av host, noe jeg antar de fleste vil komme bort i.

mvh.
Doffen
 
Sist redigert av en moderator:

Keanu

Geek
No-domener -> Domeneshop
Andre domener -> Godaddy

En hel rekke forskjellige webservere (men ikke domeneshop eller godaddy), hvor det også ligger noen gratisdomener. Fungerer utmerket, ingen problemer.
 

Santo

Active Member
Jeg vil, som andre har gjort før meg, anbefale å ha domenene et sted, f.eks. Domeneshop.no, og hostingen et annet sted. Altså adskilt fra hverandre.
 

tulling99

Medlem
Jeg bruker imhosted.com på hosting og tld-domener, og uniweb til .no. Men det er passe mye styr hver gang for å få et .no over til imhosted.com
 

Olav

New Member
DomeneShop for Skandinaviske domener: (.no , .se, .dk )

Godaddy for resten . Har du mange nok domener får du spesial behandling hos Godaddy med VIP status og egen kontakt person der slik at du kan ordne opp i ting fortere,
doticon.jpg
og billigere en gjennom deres panel bare ved å maile elle ringe din kontakt :p

Hosting: Egne servere
 
Topp