Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oversette Wordpress theme

condes

Medlem
Hei.

Jeg har lastet ned en engelsk wordpress theme, men jeg skulle gjerne ha gjort om teksten til norsk, som "categories", "home", "add comments" osv... jeg klarer ikke helt å finne ut av hvordan jeg kan endre navnene til norsk. Noen ideer? Jeg legger ved siden/bloggen som jeg skal bygge opp: Singel i Byen

Eller er det andre gratis wordpress-themes med "norsk tekst" som kan anbefales, eller hva må jeg se etter for å få den på norsk?

Håper noen kan hjelpe meg! ;)

Hilsen
Lene
 
Sist redigert av en moderator:

Knut

Medlem
Åpne filene i en tekseditor, Edit Pad eller notisblokk f.eks. så leter du deg fram til ordene du vil endre eller bruker søkefunksjonen i teksprogrammene
 

condes

Medlem
Åpne filene i en tekseditor, Edit Pad eller notisblokk f.eks. så leter du deg fram til ordene du vil endre eller bruker søkefunksjonen i teksprogrammene

Jeg er nok litt grønnere enn du tror ;) hehe...
Men forstår jeg det riktig at hvis jeg går inn på f.eks. "comments.php" (html) og endre absolutt alle ord som heter "comments" til "kommentarer" så vil det bli riktig?

Lene
 

condes

Medlem
Nei, ikke nødvendigvis alle ord. Da kan du risikere å ødelegge koden. Prøv deg frem med ett og ett ord.

Ja det var det jeg fryktet kunne skje. Hm...men det vil jo ta enormt lang tid, siden jeg ønsker å endre "alt" om til norsk. Men dersom det er den eneste utvei, så må det bare gjøres. Det ser ut til å bli en lang natt! ;)

Takk for tips!

Lene
 

muffins

Medlem
Om temaet du bruker tar i bruk språkfiler, så kan du spare mye tid på å bare legge inn en norsk språkfil for wordpress. Du finner en oppskrift her :)
 

condes

Medlem
Om temaet du bruker tar i bruk språkfiler, så kan du spare mye tid på å bare legge inn en norsk språkfil for wordpress. Du finner en oppskrift her :)

Takk for tips! Jeg har fått til punkt 1 og 2, men kommer ikke videre da jeg ikke finner "wp-config.php" ?

Ligger denne i cPanel eller i adminfunksjonen i wordpress?

Lene
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
wp-config.php finner du i "roten" på webhotellet ditt. Når du kopler til via FTP finner du den altså tilgjengelig i samme mappe som du kan se mappene "wp-admin" , "wp-content" og "wp-includes."
 

condes

Medlem
wp-config.php finner du i "roten" på webhotellet ditt. Når du kopler til via FTP finner du den altså tilgjengelig i samme mappe som du kan se mappene "wp-admin" , "wp-content" og "wp-includes."

Det var det jeg trodde også men det er kun de tre du nevnte som ligger der og ingen wp-config" ?

Vel jeg fant den nå men ikke under "file manager" men under "Legacy file manager" men den står bare å jobber etter at jeg trykte "edit"...arg, hvorfor skal det være så vanskelig!!! hehe

Da har jeg fått det til! Har nå endret i wp-config filen... Men hva nå? Må jeg aktivere noe? Det står jo ikke mer i "veiledningen" ?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du trenger ikke aktivere noe. Det du endret i wp-config.php er på en måte en aktivering av språkfilene du har lagt opp. Etter den endringa sjekker Wordpress om språkfilene finnes og bruker de om de finnes.

At noe er på norsk og noe på engelsk nå er nok fordi themet ditt ikke støtter språkfiler 110%. Da må du manuelt inn i themet ditt for å endre språket. Da må du nesten gjøre som nevnt lenger oppe i tråden, da altså åpne alle filene i themets mappe 1 etter 1, søke gjennom de etter det du vil oversette, oversette det, og deretter lagre.

Det er nok best å gjøre som noen andre allerede har nevnt - prøve deg frem med oversetting. Skulle det komme en feilmelding noen steder når du laster bloggen din - da vet du at noe er galt.

- Lykke til med oversetting. :)
 

condes

Medlem
Takk for god hjelp alle sammen! Man lærer så lenge man prøver seg frem! :)

Webforumet.no er genialt! Mye god hjelp og tips å hente her! Jeg har lyst til å legge inn et forum på siden min også, men det blir en annen tråd, så vi sees der! Hehe
 

Sjefskoder

Sjefskoder
hmm.. jeg trodde da at WP benyttet seg av språkfiler..

Gjør det ikke det?

Dette er i såfall nytt for meg..


Og i såfall enda en grunn til å ikke bruke dette :p
 
Topp