Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PageRank'en som forsvant

Sindre

Medlem
Det er jo litt merkelig. Jeg har klatret jevnt og trutt oppover til PR4 og trodde kanskje neste oppdatering kom til å holde seg der, eller gå opp til PR5. I stedet ser hele PR'en ut til å være pulverisert til null. I hvert fall gjennom Firefox. Jeg bryr meg svært lite om PageRank, men er jo litt nysgjerrig på hvordan dette kan skje? Har jeg gjort noe alvorlig galt :confused:
 

SolidHost

Medlem
Tror jeg ville ha ventet en dag eller to med å fastslå at du ikke har noen PR. Mulig at Google oppdaterer indexene sine og PR til de forskjellige sidene og at du derfor ikke kommer opp med en PR.
 

zapotek

Medlem
Du har jo noe gruelig med utlenker da... Men som Soldihost skriver så er det mest sannsynlig en temporær ting.
 

Sindre

Medlem
Skulle Google plutselig funnet ut at jeg hadde for mange utlenker, når jeg faktisk har hatt det hele tiden? Da burde jeg ikke fått tildelt PR i utgangspunktet. Men gudene vet hvordan Google regner ting sammen.
 

zapotek

Medlem
Google works in mysterious ways....

Kan godt hende du har pageranken tilbake om få dager. Pust rolig så lenge ;)
 

InVert

Blogger
Sindre, jeg tror det har med bytte av hosten din å gjøre. Merket slikt tidligere selv, siden du får ny IP på serveren ved bytte.

Og som andre sier her så kan det hende at du har fått flere utlenker enn tidligere. Husk nofollow på de linkene som du ikke vil at skal ha noe lekkasje på PR.
 

Tonny Kluften

Administrator
Sindre, har du mistet noen besøkende eller har du like mange? Det er det som teller :)

Hørt denne før (mel. jenter, Di derre):

Page Rank som kommer og Page Rank som går
Page Rank som glipper, Page Rank du aldri får
Page Rank som smiler en tidlig vår
Page Rank og en litt sliten matador

Pokker heller, jeg skulle vært tekstforfatter, da hadde jeg vært millionær.
 

SolidHost

Medlem
Sindre, jeg tror det har med bytte av hosten din å gjøre. Merket slikt tidligere selv, siden du får ny IP på serveren ved bytte.

Og som andre sier her så kan det hende at du har fått flere utlenker enn tidligere. Husk nofollow på de linkene som du ikke vil at skal ha noe lekkasje på PR.
Bytte av host skal ikke ha noe å si, da Google ikke tar hensyn til hvilken IP nettstedet ditt ligger på, men kun forholder seg til NS-oppføringene i DNS. Det er kun om nettstedet ditt evt. har nedetid i forbindelse og du misser et besøk fra Googlebot at dette har noe å si.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er Google i ferd med PR oppdateringer igjen allerede nå? Husker sist denne ble oppdatert satt jeg uten PR i litt over en uke, før den steg fra 2 til 3. Nå ser det imdidlertid ut til at den er nede på 2 igjen.

Derimot, når jeg sjekker din PR sindre får jeg frem at du har PR4.. Pleier som regel og sjekke med dnScoop - Domain Name Value, History, Stats Tool and Forums , slik at jeg får frem litt ytterligere informasjon også.
 
Topp